onsdag 5 september 2012

Full fart in i hösten

Långt mellan uppdateringarna nu, men jodå jag lever! Jag har bara slutat och börjat på jobb i några dagar nu och desutom haft fullspäckat schema när jag väl varit ledig. Det är då bloggen blir lidande, som det sig faktiskt bör!
 
 
Ett första utlåtande om jobbýtet är att det är så otroligt, fantastiskt skönt att sluta 14.00. Vet nästan inte vad jag ska göra med all tid jag har nu! Trodde jag ja, för hittills har det varit full fart varenda dag. I måndags mäklade jag hem mitt sista objekt, trött som en gnu och totalt ofokuserad men det var lätt värt det eftersom det ger flera tusen extra på min numera fasta månadslön (tjoho!).
 
 
Pengarna ska rulla sägs det ju så i samma veva jag fick klart med jobb så bokade jag klipptid hos duktiga J. Igår eftermiddag var det dags för färgning och klippning och tre timmar senare hade jag både ny färg och fräscht hår! Blev som vanligt supernöjd och kommer därför alltid att betala lite extra för den känslan! Enda smolket i glädjebägaren var att hon tittade på mina nya hårstrån som börjat växa ut och konstaterade att de fortsatt är ledsna, skraltiga och fesna. Jag tappade hår när jag blev sjuk och det är det som börjat komma nu (ser inte klokt ut för tillfället eftersom det är cirka 10 cm långt, och feset). Det är dock för tidigt att säga om det är en permanent förändring i hårsäckarna eller om jag kommer få friskare, starkare och tjockare strån på sikt. Tur att jag har en rejäl kalufs att ta av iallafall!
 
 
Idag fick jag äntligen en liten timme över efter jobbet och kröp ner i min onepiece under filten med Idun och sov. Så otroligt välbehövligt! Är en sjuk omställning just nu att kasta om dygnsrytmen! Vilan är dock över, nu är pappa på G för fönstermålning och mamma ska hjälpa mig med fönsterputsning. Här är det full fart som gäller även idag!
 
 
Jag känner redan att livslusten och energin är på väg tillbaka när jag släppt jobbet. Är otroligt laddad och förväntansfull inför hösten och tror att detta kommer bli riktigt bra! Jag är ju en sån som älskar hösten och jag har i smyg längtat efter hösten sen i slutet av juli nu. Mys med tända ljus, tid för inomhusprojekt, läskvällar under filten, friska promenader i hög klar luft, ja ni fattar :) Dessutom har jag massa roligt inplanerat, vilket gör det hela ännu bättre så klart! På fredag vankas det grillfest och på lördagen sedan är det ÄNTLIGEN dags för min och Z:s shoppingtripp! Åh det ska bli så roligt! Sen ska vi hämta hem vår lilla kisse! Söndagen är det kalas för bästa finaste lille E. Världens bästa helg helt enkelt!
 
 
Resten av september är fullbokad med roligheter som avlöser varann, enda bekymret är att det börjar droppa in dubbelbokningar:) Tjejhelg i Helsingborg står på tur nästa helg, vilket verkligen är på tiden! Helgen efter det är det dags för kräftskiva. Då ska vi även iväg ett gäng och rida hos B i Vaggeryd. Alltså det ska bli helt sjukt kul! Jag har haft ett så otroligt sug att ta upp ridningen igen i snart 2 år nu och nu äntligen ska jag få sitta på hästryggen igen!
 
Vidare är ytterligare en annan tjejhelg på inplanering i Götet, liksom en eventuell weekend om plånboken tillåter (hoppas hoppas). Dessutom ligger vi minst tre middagsdejter back som vi måste ta tag i i oktober!
 
 
Just ja, på onsdag börjar jag dessutom utbildningen i Jönköping. Vi har kommit med fick jag meddela om igår! Nu jäklar ska jag stärka upp mitt CV ytterligare och höja både kompetens och meriter. Sen jäklar ska jag ha ett bra jobb, punkt slut! :)
 
 
Som ni märker så är jag på gång igen, med full fart och massa ny energi! Det känns skönt att börja hitta sig själv igen!
 
 
Ni som följer mig på Instagram har redan sett vårt nya vardagsrum, men för er andra så kommer en kik på hur det blev med nya sideboarden.
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: