söndag 30 september 2012

Tjuvkik

Okej, jag kan inte hålla mig, här kommer lite tjuvkik på vår nya bil! Men eftersom S är och tittar på fotboll med en kompis och har tagit bilen så blir det inga bilder på just v å r bil. Men på samma likadana;) Vår är champagne/bronsfärgad. Som den på bild två. Visst är den fin? Den är så stor så att den nästan inte får plats i vårt garage! Haha.

Nu är det fritt fram för mig att lista det jag tycker är det bästa med den (alltså en mycket tjejig och lite halvt oseriös priolista om man frågar den bilintresserade som tittar efter helt andra saker. Men ni tjejer som läser kommer fatta precis).

Okej. Så förutom att den är stor och assnygg och har fin färg och fina fälgar så gillar jag mest:

  • Att det finns sollucka. Så att det känns som man kör under bar himmel. Tryck på en knapp och vips så blir det sådär ljust och härligt
  • Att bakluckan öppnas och stängs automatiskt med en knapptryckning. Det är jag barnsligt förtjust över! Särskilt om man har händerna fulla med handling eller dylikt.
  • Att det är inbyggd handsfree så man kan prata i telefon genom bilens högtalare
  • Att det finns ett röststyrt system så att jag kan säga till bilen "dial mamma". Så ringer den liksom upp min mamma. Ha! Ha! Shit. Den är dessutom väldigt artig och brittisk och säger "pardon?" om den inte förstår. Känns som att vara på lyxhotell med en butler!
  • Att det är avancerat krockskydd (en seriös punkt i denna lista alltså). Med sidoairbags och krockskyddsgardiner och vanlig frontairbag. Det känns tryggt och bra.
  • Att det finns backsensorer så att jag vet vart jag har den här enormt stora bakänden!
  • Att det är en automat så att det bara är att gasa och bromsa.
  • Att det är skinnklädsel. Känns lyxigt men är framförallt praktiskt och lättskött.
Annars gillar jag givetvis alla andra finesser som finns som finns på de flesta nya bilar idag. Men alla de behöver jag ju inte lista.

Men mest gillar jag att se min sambos överförtjusta lycka. Han är så glad i vår nya bil och jag är så glad att den blev vår till slut, mest för att se hans glädje. Han har velat detta så gärna och det underbart att se honom så glad.






Inga kommentarer: