tisdag 18 september 2012

Några få minuter över

Jag har lite tid över innan min limit är satt. Klockan 19.00 är det dags att börja skriva ihop lite personliga brev till diverse tjänster som ligger ute nu. Det är alltså fortsatt fullt ös även på vardagarna nu i höst! Igår stod häckklippning och buskklippning på schemat och idag är det alltså dags att söka jobb. Imorgon börjar kursen i Jönköping och på torsdag ska jag in till Värnamo och avsluta det sista meckandet med min telefon och lite annat smått och gott. Och sen hörrni, sen är det helg igen! Helt galet vad fort tiden går nu! I helgen är det dags för ridning och kräftskiva. Åh det riktigt ilar till i magen av pepp när jag tänker på att jag äntligen ska få rida igen! Så himla taggad jag är alltså! Kräftskivan ska givetvis också bli väldigt rolig, men på ett helt annat sätt:) Passade på att köpa lite gott att dricka när vi var över i Danmark i helgen, gamla goda Strawberry fields till exempel:)

På tal om helgen så var den helt underbar! En helhelg med världens goaste tjejer hos Z i Helsingborg. Vi startade med fredagsmys med gotte, tjejsnack och TV och fortsatte lördagen med att tura över till Helsingör för att shoppa och strosa på stan. Åt smarrig burgare på värdshuset och njöt av vårt fina grannland. På kvällen blandade vi goda drinkar, åt god mat, drack lite mer vin och körde oogachakka.
Söndagen var det upp tidigt för en heldag på Väla. Och jag handlade äntligen lite kläder till mig själv! Efter att ha lagt alla pengar på inredning och hus ett tag nu så var det himla skönt att unna sig något i klädväg. Hittade både byxor, två par tröjor, tre (!) par skor (can´t help it), en jacka och en festtopp till på lördag. Bra utdelning helt enkelt!

Nu hinner jag inte skriva mer, tiden går ut! Nu ska jag ta tag i det ångestfyllda arbetet med att skriva ansökningar. Tur att jag har så snälla (och framförallt otroligt duktiga) vänner som skickat över helt smashing ansökningar som jag får ha som stöd. Massa tack!

På återskrivande!

Inga kommentarer: