onsdag 6 mars 2013

Och du dansar så du nästan avlider

Alltså. Okej. Kan ju börja med att klargöra att jag är så jäkla peppad inför helgen så jag nästan kryper ur skinnet! Det spritter i hela kroppen och jag längtar så jag blir tokig! Maxar Spotify på jobbet med pepp och sparar ner till en ultimat lista :)

Bäst just nu: Maskinens Dansa med vapen och Will.I.Am och Britneys Scream and shout. Testa så får ni se! :) mihihi.

Jobbet går fortsatt bra, idag har jag haft två stora personalmöten och informerat om nyheter och förändringar. Det sitter bättre och bättre varje gång!

Ikväll är det äntligen dags för spinning igen, har haft en veckas uppehåll och ägnat mig åt andra träningsformer istället. Anledningen är att jag har blivit kraftigt nertränad för första gången i mitt liv och därför behövde akut vila för ben och knän. Jag har helt enkelt gått ut för hårt och kroppen svarar med att strejka med mjölksyra, kramp och smärta i musklerna. Och även om det givetvis är supertråkigt att växla ner ett tag så kom glädjande nog viktraset som ett brev på posten när kroppen fick vila (paradoxalt nog funkar det ju så!) och det rasslade äntligen till på vågen igen!

Det sägs att man kommer tillbaka med ännu starkare kropp efter en nerträning och det hoppas jag givetvis på idag, för nu är jag riktigt sugen! Sista två passen i förra veckan var riktigt obehagliga och jag tvingades nästan bryta för smärtan och helt helt orkeslösa ben! Därför är jag sugen på revansch nu och hoppas att jag vilat länge nog så att benen är starka och pigga nu igen!

Jag har fått remiss för undersökningar på det som hände förra veckan. Det är bra och skönt så klart, men det är en veckas strikt diet veckan före en sådan undersökning. I nuläget får jag alltså inte äta tomater, lingon, müsli, fullkornsbröd, havregrynsgröt eller fibrer av något slag. Det låter kanske inte så komplicerat, men prova en frukost utan ovanstående (när man som jag håller mig borta från vitt bröd och sockerstinna flingor) eller en lunch utan tomater när man äter sallad nästan varje dag.. Suck! Dagen innan undersökning är det dessutom helt fasta som gäller, endast klar dryck är tillåtet. Den arbetsdagen ser jag fram emot!

Men men, bara att bita ihop, snart är det förhoppningsvis över och jag hoppas på en bra diagnos!

Tur att det är en peppvecka där tiden går fort som tusan! Snart snart snaaart är det lördag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Mihihi snart är det lördag! :) puss lina