onsdag 27 mars 2013

Påskpiff och snabba skor

Idag gjorde jag löparpremiär med mina nya snabba skor jag fick i födelsedagspresent! Ett par barefootskor! Sjukt ovant, särskilt för mig som springer alldeles för mycket framåtböjd. Med dessa tvingas jag upp för bättre hållning och kortare steg. Det var svintungt och anar en träningsvärk utan dess like imorgon! Man fick liksom ingen hjälp av skorna utan kände sig baktung. Som att åka inlines på dålig asfalt med slöa hjul, så fattar ni! Men det är ju då det ger bäst träning!

Annars har jag påskpiffat lite här hemma idag enligt man tager vad man haver-principen. Det är även kattsäkrat påskpynt, eftersom fjädrar och grenar är såå kul enligt Loke och Idun! Då är det bra med höga glasvaser, glaskupor och högt skåp där riset kan stå! Perfis!

Längtar så efter långledigt nu! Först vankas skärtorsdagspartaj, sedan rafflande volleybollmatch (GVK är GRYMMA nu!!) tätt följt av långfredagsbjudning och sedan det bästa av allt; helsingborgweekend till bästa Z och J! Ska bli så himla roligt!

Önskar er alla en glad påsk!

1 kommentar:

Ida sa...

Glad Påsk!!!