lördag 2 mars 2013

Per aspera ad astra

Igår var jag på tumörundersökning igen, detta besök var nästan precis ett år efter operationen. Och ÄNTLIGEN var jag fri från både tumörer och cystor! Hoppas att detta håller i sig nu framöver. Nu kommer jag att kallas en gång i halvåret istället för var tredje månad som det varit under första året. Och det ska faktiskt bli riktigt skönt! Det har varit extremt jobbigt att riva upp de mentala såren så ofta. Men givetvis har det varit skönt att veta att jag är under uppsikt! Nu ska det bli skönt att kanske kanske våga släppa lite på garden, sluta känna sig så sjuk med så täta sjukhusbesök och våga börja se framåt och tro på en frisk framtid!

Det var därför med en enorm lättnad och med flera kilo lättare axlar som jag gick ut från undersökningsrummet igår! Det är svårt att beskriva den känslan! Lika ledsamt och tungt det var förra gången jag var där och de hittade en ny cysta. Den tunga tunga gråten i bilen på parkeringen. Lika jävla underbart var det igår när allt såg bra ut. Vilka kontraster ändå! Och herre Gud vad man lär sig att uppskatta livet!

Så i helgen hyllar jag livet! Ny månad, ny vår och nytt år. Nytt hälsosamt liv och stark frisk kropp! Och på tal om att hylla livet, som om det inte vore nog så har våra fina vänner nu fått en ljuvlig liten Vilgot! Massa grattis till er!

Strax ska jag och S in och kika på födelsedagspresent till mig. Hehehe. Den går i hälsans och träningens tecken:)

Ikväll väntar födelsedagsfirande och imorgon hoppas jag på dejt med E. Och sol. Det hoppas vi på:)

Igår köpte jag lite fucktumörjagvann-presenter till mig själv. Ni som följer mig på Instagram har sett detta redan. En söt skål med fjäril på locket. Den såldes på köksavdelningen, men jag ska ha mina finaste smycken i min:) en riktig Banana-skål som bara stod där och ropade;)

Jag köpte även ett nytt klämstopp till mitt Pandoraarmband. Jag lovade mig själv att jag skulle fira med det vid nytt jobb. Det blev aldrig så och därför tyckte jag att det var ett bra tillfälle igår istället! Ett med stjärnor på, som symboliserar ett fint mantra som betyder mycket för mig: Per aspera ad Astra. Genom svårigheter mot stjärnorna. Berlocken blir en fin påminnelse om att svårigheterna är avklarade för nu. Det känns fint och stärkande att ha runt handleden!






2 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt o höra! Blir ju perfekt att fira nästa lördag! ;) puss käly

Ida sa...

Tack fina vänner! Är så glad och såååå glad att du e tumörfri!!!
Kramar