måndag 9 augusti 2010

Greekgeek

Tillbaka i rutiner efter ett fullspäckat veckoslut. Lördagen spenderades i Tylösand med stekande sol från en klarblå himmel. Beachvolleytävlingarna följdes under hela dagen och strandhänget avslutades med en afterbeachfinal som hette duga. Jag tycker att Haaks var grymma! Dagen blev till kvällen och efter en helt galen bussfärd hem så var det dags att stassa upp inför kvällens väntande Mårten.

Seg Söndag. Avslutades på bästa sätt med massa mys, Avatar och tacos. Lovely.

Idag kickade das arbeit igång igen efter semesteruppehållet. Seg första dag med stök och bök med inhyrd personal och sommarjobbare. Känns som man jobbar för två ibland.

Kickade även igång min stora satsning inför hösten: ATT KOMMA I FORM IGEN! Detta håller inte! Grill, godis, fest och träningsuppehåll har satt sina spår. Gillar det Inte. Prestationsmänniska som jag är så gick jag givetvis, som alltid, ut alldeles för hårt och fullkomligt kutade en halvmil. Men oj oj oj vad det gick på vilja! En del av mig ville bara ge upp och vända hemåt efter halva rundan, men en annan röst manade på att fortsätta. Stod till och med och velade över hur jag skulle göra. TVÅ gånger. Är så stolt över mig själv just nu att min enorma viljestyrka kickade in och fick mig runt hela rundan! Tur man har den när benen och flåset inte räcker till:)

Har nördat igång angående greklandstrippen som snart är här! Såå nära nu! Så idag har jag geekat ordentligt med anteckningsblocket i högsta hugg letandes kartor, öplaceringar, öinformation och färjeturer. Skrev två A4sidor och printade ut två kartor över den grekiska övärlden. Hoppas på att jag och Emme kan catcha upp i veckan med och planera ihop oss lite. Oj vad sugen jag är på att åka nu! Det rycker och drar i restarmen vill jag lova! Alldeles för längesen jag var iväg nu, senast var Thailandsluffen med Tony i december. Så nu är det dags att packa väskorna igen. Love it! Bästa som finns!

Avslutar med lite bilder från helgen:


Tylösand
Fullt ös på After beachen
Matilda och Käly

Therese och Malin in action

Natta nu! Kram

Inga kommentarer: