måndag 16 augusti 2010

Join the joyride

Kan inte riktigt beskriva helgen, orden räcker helt enkelt inte till! Har haft en helt makalös, underbar helg med mina bästa fina vänner! Roxette var magiskt och Gyllene tider som bonus var verkligen grymt.

I fredags åkte vi ner till Halmstad för en mysig tjejkväll med tacos, vin och roxettelåtar. Givetvis massa skvaller, skratt och uppdateringar efter lång tid ifrån varandra. Vi gav oss ut på stan och besökte Bulls för en drink eller tre. Städade som vi var gick vi hemåt ganska tidigt för att orka med morgondagens stora happening.

Lördagen startades upp med en runda på stan och ett avgörande set i herrarnas volleyboll. Blir så sugen på att börja spela igen varenda gång jag kikar på beachvolley! Vi mötte upp Emma och gav oss sedan hemåt för att börja förberedelserna inför kvällen.

Regnet gjorde att vi satsade på inomhusförfest och vi blev ett stort glatt gäng som picknickade hemma hos Anna. Regnet gjorde att vi blev något sena in till konserten, men vi hade ju våra ponchos så tillslut var det bara att knalla in.

Konserten var hur bra som helst och hit efter hit revs av. Tyvärr blev jag dålig mitt i och fick akut backa bakåt och komma ut för att uppsöka toa (nej, jag var inte för full, laktosmagen som spökade). Men det visade sig vara ett lyckodrag för efter det fick jag och Emma helt makalösa platser! Vi kom nästan ända fram till scenen där vi dessutom hittade Björn och Jocke. Som vi röjde runt i leran till sommartider! Haha.

Efter konserten lämlade vi in till stan och till mårten. Regnet öste ner och jag har seriöst aldrig varit så ful och ofräsch på mårten som jag var i lördags. Usch! Lerig, blöt och svettig. Men många kära återseenden bjöds det på och det var bara så jäkla roligt!

Donken efteråt var spexigt. Alltid lika spännande när fröken K är med;) Vi delade upp oss i två svarttaxis å grabbarna åkte hem till östra stranden och vi åkte hem till mig, trötta och sletna.

Söndagen var seg. Steg upp först framåt tvåtiden och försökte göra ett städryck. S joinade och vi gick och åt istället. Städningen var dock ofrånkomlig eftersom lägenheten såg ut som ett bombnedslag. Usch! Sedan åkte tjejerna hem och meningen var att vi skulle göra detsamma. Men det slutade tillslut med att vi somnade. igen. 22 var vi hemma, efter att stackars S blev av med sitt bankomatkort i Oskarström. Surt.

Puuh. Lång uppdatering. Är egentligen tveksam till att återge dagar såhär i detalj, men denna helgen var nämnvärd:) Hade ingen kamera med mig så har inte lyckats knäppa ett endaste kort:( Lånar därför bilder av Znag sålänge.



Tack alla inblandade för en helg i toppklass:)

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa tack för en helt underbar helg alla inblandade!!
Men som sagt...har nog aldrig vart så ful o ofräsch under en utgång nån gång! HAHA men kul hade vi;)
Saknar er alla redan massa!
<3 Emma

Banana replies sa...

Haha men det var vi ju alla:) Saknar dig med men imorgon ses vi! Konsertdags igen! hihihi! Kram