onsdag 18 augusti 2010

Resfeber!

Oh my nu har resfebern börjat slå in på allvar! Den där förvirrade, tankspridda känslan där allt man tänker på är packlista, 2dos och resrutt. Har konstaterat att jag har alldeles för mycket kvar att göra på alldeles för kort tid. (förvånad? nej). Tänkte göra en lista här. Tråkigt men sant. Bra för den organiserade delen av mig:

Att köpa:

  • Diverse mediciner och hjälpmedel såsom laktostabletter, plåster, ipren och resorb
  • Tidningar i drivor till den lååånga bussresan mot Oslo
  • Nya skor. Mina dog under Roxettekonserten. Mina absoluta favoriter:(
  • Nytt mineralpuder
Att göra:
  • Skriva ut flygbiljetter
  • PACKA
  • Leta rätt på alla böcker som ska med
  • Leta rätt på kameran (spårlöst försvunnen)
  • Betala räkningar och kolla igenom finanserna
  • Tvätta
  • Leta rätt på snorkel och cyklop (blötdjur I am, snorkling I love)
Snorkling i Thailand på Backpackertouren
Snorkling från badbåt på Rhodos
Bada bada bada
Oh blir så galet lycklig när jag ser dessa bilder och inser att jag snart är där igen! Underbart!

Som ni märker så hinner jag fasen inte sitta här och slöa! Fredag måste jag vara klar då det är dags att bege sig ner mot Halmstad för att sedan på tidig lördagmorgon börja resan upp mot Oslo.

För övrigt slår dessa veckor konsertrekord för min del. Roxette förra helgen, Oskar Linnros på fredag och Winnerbäck&Horn på lördag. Wooopi!
Herr Linnros. M-m-mm!
Kram

2 kommentarer:

KOrrio sa...

banana jag behöver också nytt mineralis, men tänkte kanske taxfree?!?! Oh my oh my snart ses vi och då är vi på väg!!

Banana replies sa...

Bra idé, men jag har typ "lovat" att köpa hos Caroline där jag gjorde ansiktsbehandlingen å hon provade ut exakt vilken ton jag skulle ha. Så köper nog en hos henne å ser vad den heter å sen en extra på taxfreen om de e billigt:) Ehh ooh ja jag VET! är så stissig över all packning å planering så jag dööör!