fredag 13 augusti 2010

Rebounce

Fredag igen och dessutom en FAB helg i antågande! Sista arbetsdagen för veckan gick relativt smärtfritt, så skönt med en 6-timmars arbetsdag! Tur var väl det för jag var så trött imorse! Mycket mys=lite nattsömn. Nära nära skulle det vara hela natten, och diverse knep togs till;) Urslingring på grund av värmeslag godtogs inte utan långa, starka armar drog tillbaka till nära nära. Mys är fint, sova kan man göra i graven:)

Snart åker jag med Käly och Emelie ner till Halmstad. Väl där väntar Znaggis och Roxetteförfest är planen. En go tjejkväll med god mat och inlyssning av samtliga Roxettelåtar ska göra oss väl förberedda och laddade inför morgondagens musikfest! Imorgon ansluter även Emma och vi ska sedan stråla samman med några av mina Halmstadvänner. Ser framemot morgondagen och hoppas på fint väder! Förfestplanerna går i stöpet annars eftersom ingen har plats att ta in så mycket folk. Nej fint väder ska det vara, med picknick i picasso eller norrekatt med fina vänner!

Idag är det dessutom MIN dag! De vänsterhäntas dag! Grattis till oss! Lite bättre, lite smartare och mycket snyggare;) Grattis till mig själv, Emil, Anna, Andreas, Albin, Lollo, Johanna, Jari, Henke P, Backler och alla andra vänsterhäntingar jag känner men som jag missade här:)

Iförrgår hade jag och Emelie greklandsdejt och planerade det sista inför båtluffen. Bara en dryg vecka kvar och det närmar sig med stormsteg! Vi planerade in rutten (den preliminära ska tilläggas) och kollade upp färjetider så att vi inte blir strandsatta någonstans. Resplanen för nu ser ut som följer:

Vi landar i Aten på söndag, pallrar oss ner till hamnen under dagen och åker ut till Naxos. Efter Naxos blir det
Ios, Paros och Antiparos. Eventuellt en snabbis till Amorgos. Eftersom Naxos är en knutpunkt så kommer öarna att besökas i obestämd ordning allteftersom andan faller på. Sista anhalt blir dock Paros eller ett återbesök på Naxos, detta eftersom vi smidigast tar oss in till Aten igen från någon av dessa öar. Är så otroligt laddad och sugen på att åka nu och längtar så!

Paros
Antiparos

Amorgos
Ios

Ios
Naxos
Snart, snart, snart! :)

Kvällen innan flyget går från Oslo ska vi dessutom se Winnerbäck och Melissa Horns avslutningskonsert på Operataket i Oslo. Hur nice är inte det? Stört nice! :)

Men först, Roxettehelg med mina fina tjejer. Ska bli så skönt att träffa er igen! Det är riktig vänskap det, som håller även fast vi ses så sällan på grund av de många milen oss emellan. Varje gång vi ses är det som om ingen tid alls har gått. Tack för att ni finns!

Vilket kanonavslut det blir på sommaren iår! Kommer tillbaka från Grekland med laddade batterier och fulltankad med sol inför hösten som snart är här!

Kramar

1 kommentar:

sandra sa...

Så härligt med grekland! Har ni hyrt båt och ska segla själva, eller reser ni på egen hand med hjälp av färjor eller är det en anordnad tripp?
Jag har varit på Naxos, helfin ö, men det är ju alla öar i underbara Grekland ;)
Kanske ses på Roxette!
Kramkram