torsdag 14 januari 2010

AD MAS SAS LAS

Ytterligare en heldag med plugg. Vi kom till Kjörling vid niotiden imorse, och jag kom hem först nu. Helt galet! Men det har gått förvånansvärt bra och vi har haft många glada skratt under dagen. Vi hade en grymt uppskattad semlepaus med nybakta semlor från östras. Sen hade jag och A en extra paus då vi gick på stan och kollade lite klockor, glasögon och besökte systemet. Sedan blev det plugg en stund till och kvällen bestod av hockey, pizza och ett glas rött medan vi repeterade frågor. Så det har sammanfattningsvis varit en väldans bra dag för att vara en innantentadag.

Imorgon skriver vi inte förrän kl 14.00, vilket jag kan tycka är rätt segt. Då har man hela förmiddagen att bara gå och dra och vänta och bli nervös. Dessutom skriver vi ända fram till kl. 19.00 så halva kvällen går ju. En fredag dessutom. Sista klagomålet jag har är att vi skriver i Dunis lokaler, APlångt från högskolan! Vad är poängen med det då?

Nu ska jag läsa igenom det sista för dagen, blunda för det enorma diskberget, blunda för oredan och bara tänka tenta. Tänka AD-MAS-SAS-diagram, penningpolitik, finanspolitik, Mundell Fleming, IS-LM-FE, paritetsteorem och kanske lite betalningbalans. Men imorgon vid den här tiden kära vänner, då har jag allt annat än tenta i tankarna! :)


Gonatt Kram

Inga kommentarer: