lördag 2 januari 2010

Nytt år och nya tag

Så nu är det nytt år och dags att ta nya friska tag. Det är även ett nytt decennium, ett decennium som jag tror kommer att vara ett av de mest betydelsefulla av de decennier som jag kommer att få uppleva. Det är under de kommande tio åren som jag (förhoppningsvis) kommer att göra mina största val och beslut i livet:

  • jag kommer att ta examen, två gånger! Därmed stolt kunna kalla mig en färdigutbildad akademiker.
  • jag kommer att starta min yrkeskarriär. Var, hur och som vad är ännu oklart, men med mina två examina i ryggen så känns det som att det kommer gå fint och jag är väldigt förväntansfull!
  • jag kommer skaffa familj (är planen) och världens finaste hus (kommer ha stor nytta även här av min utbildning;)
Detta är givetvis visioner, vem vet jag kanske inte ens lever imorgon. Men går det som planerat så kommer ovanstående förhoppningsvis inträffa någongång under de kommande tio åren. Mycket annat kommer självklart också att inträffa, både bra och dåliga händelser. Men jag ser positivt på framtiden och hoppas på det bästa:)

Över till mer nutidsrelaterade händelser så ska jag ägna hela dagen åt makroekonomi. Det är sista dagen med makro idag, sen blir det fastighetsekonomisk analys för hela slanten. Har tagit lov alldeles för länge och har lite lätt panik över att det är en dryg vecka kvar till tenta. Usch!

Ikväll ska vi på födelsedagsfest hos Ts syster M som fyller år! Det ska bli riktigt kul och det verkar komma en hel del folk! Jag har lovat Korri att utföra lite snokarbete, får se hur det blir med detta;) Så det blir att snofsa till sig lite ikväll också:) Bra start på det nya året måste jag säga!

Åter till makroboken

Kram

Inga kommentarer: