tisdag 12 januari 2010

Istället för att plugga

Så svarar jag på en liten lista.


Namn: Anna Maria (Vill inte var sökbar på google så inget efternamn här inte)


Kallas för: Banana, Bananis, Bananen (bara käly), Ansko, Anskopansko. Annanas av ett ex


Stjärntecken: Vädur


Höger eller vänsterhänt: Vänsterhänt


Tatueringar: 3. Ett hjärta på axeln, en fjäril i svanken, och två gklavar i ett mönster utbyggt med fjärilen. Så egentligen har jag 2 tatueringar. I dagsläget.


Piercings: 1


Längd: 168,5 cm. Tack gud att jag inte blev längre och förvandlades till en gigant. Och tack för att T är 1,90.


Skostorlek: 39. Tack igen. 38 finns aldrig kvar och över 39 känns manligt. Hade för övrigt ett ex med strl 38. Haha.


Hårfärg: naturligt blond, men just nu hälften blondin och hälften brunett


Fräknar: Ja, på sommaren på nosen.


Önskar du att du bodde någon annanstans? Jag önskar att jag hade en sambo. Men jag trivs kanoners i Halmstad


Dricker du? Ja. Frågar du mig en söndag eller torsdag i värsta fall, så nej.


Röker du? NEJ! Och är evigt tacksam att T inte heller gör det


Vilket schampo använder du? Keunes svinigt dyra för färgat hår. BÄSTA schampoot!


Vilken parfym använder du? Cliniques Happy, Gucci 2 eller Guccis rosa iskub. Beroende på tillfälle och humör


Vad är du rädd för? Hm ja du, jag är rädd för mycket. Mest rädd är jag för döden. Min egen men allra främst mina nära och kära. Hjärtat vänder sig bara av tanken. Lite mindre tungsint så är jag sjukt rädd för ormar och hajar. Råttor ger mig rysningar, men jag är inte direkt rädd för dem.


Gillar du att tvätta? Nej verkligen inte


Senaste personen du ringde? Snaggy


Personen som ringde dig? Min man


TV-program du såg? Nyhetsmorgon på fyran imorse


Favorit…


Låt: åh finns många! spontant: Somewhere over the rainbow- Eva Cassidy, Everybody hurts-REM, Fix you-Coldplay, Timglas-Winnerbäck. Oj det blev en halv lista!



Sak att göra: Skriva klart en tenta. Ljuvligare känsla av frihet finns inte



Dryck: Pepsi Max. Tyvärr. Det är min stora last



Kläder: Nu? Haha tentapluggskläder. Ett par grymt sköna haremsbrallor från Thailand och en svartvitrandig tröja.



Film: Åh svårt! Ber om betänketid och svarar den senaste jag såg: Walk the line som jag fick av min T i julklapp. Har sett den 2 gånger nu och jag gillar den. Framförallt har jag fått lite dille på Johnny Cash nu och spotifyar vissa av hans låtar för fullt



Har du någonsin…



Blivit arresterad? Nej, och jag skulle hellre dö än att bli det


Antal…


Gånger ditt hjärta brustit? 2


Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Emma såklart, Agge, Sebban, Hotte, Oskar, Rickard, Jonis, Johan.


Gånger ditt namn varit med i tidningen? 5 tror jag. En gång med kyrkans förskola, en fotoutställning jag hade på gymnasiet, som samordnare till en mässa för några år sedan och som tredje smartast i Gislaveds kommun.


Senaste…

Boken du läste? “Makroekonomisk politik och institutioner". SNARK


Personen du fick e-mail av? Sofia


Personen du fick brev av? Patrik.. hahaha sjukaste brevet!


Personen du fick sms av? Sofia eller min T. De kom nästan samtidigt.


Gången hela din familj åt middag tillsammans? Någon av alla juldagarna


Saken du köpte? Purjolök


Vad har du gjort idag? Pluggat makroekonomi. Legat i Manges soffa och slösurfat. Lagat mat. Pluggat lite till.


Brukar du svära mycket? Ja tyvärr. Som fan. Hehehe


När stiger du upp på morgonen? Som högskolestudent skiftar det helt sanslöst mycket. Alltifrån 07.00-11.00. Men på helgerna runt 9-10


Vad har du helst på dig? Är en sucker för den sköna leggingstrenden med tunikor och stora sköna tröjor


Är du glad nu? Hyfsat. Är aldrig muntert mitt uppe i en tung tentaperiod, men fredagskvällen har börjat närma sig som ett ljus i tunneln


Vad dansar du till? Oj, kan inte svara, men vet säkert när jag hör det. Absolut inte till RnB å sån åla på påle musik. Jag gillar cpdans-musik. Ett inte helt rumsrent uttryck, men ni som känner mig vet exakt hur den musiken låter. Ett bra exempel just nu är Lady Gagas Bad romance och Mando Diaos Gloria.


Stockholm är… ? Vår huvudstad som jag besökt allt för få gånger.


Göteborg är… ? Underbart. Göteborgskan likaså. Har världens bästa hockeylag.


Land du vill besöka? Oj, alla världens länder egentligen. USA, Sydamerikas länder, Kanada, Thailand (alltid alltid), Malaysia, Fillippinerna med mera med mera med mera


Så! Där blottade jag mig lite för er! Hoppas det var sköj!

Kram

Inga kommentarer: