måndag 11 januari 2010

Tenteritentera

Så, då är alltså tentan skriven. Tentan från helvetet. Hans förra tenta i finansiering var assvår, över 80 procent kuggade. Ändå går man dit med hopp om att han ska ta relevanta uppgifter och känner att man kan allt han har gått igenom och skickat ut. Vad händer? Första uppgiften är gigantisk på 16 poäng (när 48 krävs för G) och tar upp sånt som vi ALDRIG har pratat om. En jävla räkneuppgift som man alltså inte har en susning om. Tack svennis. Vis av erfarenhet vet jag att man alltid ska chansa på hans tentor för man kan få poäng även om det blir fel. Man kan ha gjort något rätt. Och oj vad jag har chansat idag. Kanske räcker det till ett G, kanske inte. Men vad gör väl det om 100 år.

Nu är det snart dags att ta tag i tentaplugg nummer två, makroekonomisk politik. Men först ska jag ta en välbehövlig break och bara vara. Bara ligga på soffan och läsa bloggar och slösurfa lite resor. Sen ska jag följa med tjejerna in till stan. Efter det ska jag bort till Maxi och köpa en stoor påse lösgodis som tröst och som belöning efter detta. Och som en morot under eftermiddagens fortsatta plugg. Jag har lovat att ta med mig mitt godis bort till Nyhem sen när vi ska makroplugga. Det är dagens höjdpunkt typ.

Kram

Inga kommentarer: