fredag 29 januari 2010

The show must go on

Så. Jag och T har sedan ett par dagar tillbaka bestämt oss för att gå skilda vägar. Det var ett gemensamt beslut och det känns givetvis fruktansvärt tråkigt. Men jag blir mer och mer säker på att det var det bästa ändå. Huvudet säger så, men hjärtat klagar givetvis då och då. Konstigt vore väl annars eftersom vi delat en såpass lång tid av våra liv.

Men jag måste säga att det går ovanligt bra ändå. Jag var förberedd på flera månader i ett svart töcken, men jag repar mig snabbt och känner mig stabil och lugn inför framtiden. Givetvis är det stunder då allt känns väldigt overkligt och sorgligt. Men jag tror att hjärnans övertygelse hjälper hjärtat att läka.

Jag känner en stark livsglädje ändå och jag är helt övertygad om att det är min inställning till livet som gör det. Jag har alltid trott på att det finns en mening med allt som sker. Givetvis finns det en mening med detta också. Jag har helt enkelt inte hittat den rätta än, och jag kommer att fortsätta söka tills jag hittar honom. Och den dagen jag gör det så kommer jag känna en stor tacksamhet över att det blivit som det blivit. Jag har lärt mig enormt mycket, både om andra och om mig själv. Och jag har lärt mig vad jag egentligen letar efter, vad det är jag vill har ut av livet och hur viktigt det är att man delar samma livssyn. Man behöver inte vara lika i ett förhållande, olikheter kan tvärtom säkert vara bra. Men jag tror stenhårt på att man måste dela de grundläggande värderingarna i livet, vad som är rätt och fel och hur man vill leva sitt liv.

Jag tror också att det är många som stannar i ett förhållande som egentligen inte är bra. Man är inte helt nöjd, men man nöjer sig. Man känner varningssignalerna eller besvikelsen över att det inte blev som man tänkt sig. Men man nöjer sig. Ensamheten är skrämmande och att kasta sig ut i singellivet igen känns som rena mardrömmen.

Jag nöjer mig inte. Och jag är tacksam över att vi båda tog detta beslutet, som jag säkert inte skulle ha tagit annars. Jag är ändå född med en kämparinstinkt och kämpar gärna så länge det går. Men när det inte finns något kvar att kämpa för och man inte har insett det, så är det tacksamt med någon som "tvingar" en till beslut. Jag vet också att man klarar det. Hur tungt det än känns så klarar man det. Man mår kanske till och med bättre efter ett tag. För ett svalnat förhållande tar mycket energi och man mår inte bra. Stundvis givetvis, men oron gnager till slut hål i huvudet.

Just idag känner jag mig stark och jag har en bra dag! En annan dag hade jag kanske aldrig skrivit ovanstående blogginlägg, men en stark dag känner jag just så här. Nu har jag givit en lång redogörelse över mina tankar. Så nu släpper jag detta ämnet för nu och går vidare.

Idag har vi pluggat hela dagen. Effektiv tid typ en timme. Sen ikväll har vi varit på bio, Snabba cash. Den var väl sådär, men Kinnaman är SÅ SNYGG! Inte fel med ögongodis en torsdagskväll:)

Imorgon ska jag klippa mig och färga håret. Ska bli så kul och så skönt! Behöver boosta upp lite självförtroende nu! Imorgon åker mina två älsklingar hem också, tråkigt! Har varit så mysigt att ha dom här! Sedan snofsar jag upp mig och går på 30årsfest! Ska bli grymt skoj faktiskt!

På lördag åker jag upp till mina favvisar i Oslo och stannar i några dagar. Har ingen tid att passa direkt så kommer hem någongång i veckan. Sedan vankas det superfredag!

Livet är rätt bra ändå!

Lasse Lindh och jag delar inställning till livet. Denna låten är mitt mantra just nu och jag blir pepp på livet när jag hör den!

Svenska hjärtan

Svensk sommar tinar frusna själar och stackars satar som du och jag
som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl
Äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl
kyss mig ömt och brutalt sover sked håller hårt både morgon och kväll
Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen


Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela jävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag


Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
Skitsnack, ge mig kärlek och passion och hunger och magi så smälter jag rakt av
Och vi som väntar på något gott vi väntar alltid för länge jag vet, jag vet
men ett liv med låga krav är som sommar utan sol och vinter utan snö
Och vem vill leva så?


Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela jävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag

Snart är det vår och sommar hörrni! :)

Kram

Inga kommentarer: