lördag 9 januari 2010

Det här med roliga uppdateringar

..de lyser just nu med sin frånvaro. Jag har helt enkelt inte tid, och jag har inget speciellt roligt att berätta för er heller. Min hjärna och mina tankar består just nu av en salig blandning av formler, investeringskalkyler, korrelationskoefficenter, betavärden, standardavvikelser, ortsprismetoder, diskonteringsmodeller, redovisningsregler, reparationsavdrag, effektiva räntor, implicita räntor, real annuitetsmetod, nominell annuitetsmetod, real linjär metod, nominell linjär metod, modigliani millers värdering och massa annan fakta som inte är speciellt rolig för er att ta del av.

Dessutom stämmer inte facit till uppgifterna och läraren är inte konsekvent för fem öre. Ibland nuvärderäknas driftskostnader och ibland inte. Ibland räknas med både annuitet och nuvärde. Ibland dras skatt före fritt kassaflöde och ibland på det fria kassaflödet. What´s up with that!? Hur ska vi kunna det när han uppenbarligen inte kan det själv!?

Så spännande är min lördag. Ikväll/inatt kommer T hit och imorgon åker jag till Halmstad igen. På måndag gäller det. Nu ska jag basta och tina upp lite. Ta ett break för att sortera in all kunskap i rätt fack så att säga. 

Snart är det över. Då kommer jag leverera roliga, inspirerande och superhäftiga och coola blogginlägg på löpande band! ;)

Kram

Inga kommentarer: