torsdag 21 januari 2010

Tung tung dag

Idag är en tung tung dag i mitt liv. Hjärtat värker och värker. Det gör så fruktansvärt ont. Tårarna rinner och rinner och rinner och jag undrar hur mycket tårar det finns?

Jag och T bestämde oss igår för att gå skilda vägar, efter en hel del förvirrade och kaotiska diskussioner. Det kändes som att hjärtat gick i tusen tusen bitar och det gör fortfarande fysiskt ont i hela kroppen. Känns som jag lämnade en del av mig kvar när jag gick igår och det var bara en enorm sorg i hjärtat.

Idag har vi dock bestämt oss för att ge det en chans till då detta är något som vi båda egentligen helst inte vill. Vi ska därför ta en paus eller kalla det uppehåll om ni hellre vill. Ett uppehåll i några veckor för att samla tankarna, känna efter och tänka efter. Är det meningen att det ska vara vi två så kommer det också att kännas så efter en tid ifrån varandra. Annars så är det inte mycket mer att göra. Men då har vi iallafall försökt.

Kommer inte skriva mer om hur detta fortskrider här i bloggen då jag anser att det tillhör mitt allra mest privata liv. Ville bara förtydliga detta och därmed ta död på åtminstone en del av allt skvaller som jag antar florerar just nu. Jag hoppas på det bästa och tror på ödet, så vad som än händer så finns det en mening med det. Och är det meningen att det ska vara jag och T så kommer ni snart se oss ihop igen. I annat fall är det bara att försöka bryta ihop, slicka såren, plåstra hjärtat och försöka överleva.

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå
Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den
Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen
Men det hjälper sällan de som har blitt våta


För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner


Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det
Det sägs att det finns alltid nånting bra i det som sker
Och tron är ofta den som ger oss styrka
Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv
När ångesten och ensamheten kommer


För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut
Ser man allt med lite andra ögon
Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
Skillnad mellan sanningar och lögner


Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar;
Säger du att du är min vän så är du kanske det




Kram

1 kommentar:

korrioso sa...

du är den finaste