onsdag 30 december 2009

Dålig uppdatering

Har blivit väldigt dåligt med uppdateringar här nu under den senaste veckan. Skyller fortsatt på dålig datortillgång, men framförallt fullspäckat schema! Julhelgen kom och gick lika fort igen och bestod mest av släkt, mat, julklappar, mat och lite mer mat nersköljt med litervis med julmust. Och det känns vill jag lova. Usch längtar tills man kommer in i vanliga mat- och träningsrutiner igen!

Julklapparna i år var välbehövda och väldigt uppskattade. Bland annat fick jag värmespolar (som ska användas till nyårsfrisyren imorgon), teburkar, värmedyna, pengar, presentkort, alligator (fräsig lök- och grönsakshackare) med mera med mera. Just ja, jag fick Nike+ iPod! Ett träningsset som jag velat ha väldans länge. Det är kompatibelt till mina Nike+ löparskor och till min nyinköpta iPod. Fungerar som så att en sensor placeras i den specialbyggda skosulan och ett chip pluggas in i iPoden, som sedan läser av löpsteget. Musikrytm bestäms efter löptempot, peppande röst berättar hur långt man sprungit/hur långt det är kvar, kaloriförbrukning, tid etc.
Har inte hunnit läsa om alla funktioner som finns ännu, men jag är mer än peppad på att ta tag i löpningen nu efter helgerna! Resultaten efter varje löprunda registreras sedan i datorn i ett program där man sedan kan följa resultat. Man kan även tävla mot andra via Nikes hemsida, men nej tack! Jag är min egen största och värsta motståndare och tävlar alltid bara mot mig själv. Men nu tar jag hjälp av mina skor och min iPod:)

Av Tonkis fick jag ett superfint set med halsband och armband i silver, en prenumeration på valfri tidning, min favoritfilm The holiday, den gamla godingen Dirty dancing och Walk the line; filmen om J.Cashs liv och karriär. Tack babe!

Igår spenderade jag och T hela dagen i Ullared. Han handlade på som en tok till sin nya lägenhet och jag hittade som vanligt lite (läs: mycket) mer än vad det var tänkt.

Idag har jag och mami varit i Halmstad hela dagen och shoppat. Jag köpte skor (ovanligt) på skopunkten. Ett par varma och sköna UGG-kopior och ett par supersöta 50-talsinspirerade pumps till min babydollklänning jag ska ha imorgon. Hade egentligen planerat att ha mina svinsnygga svarta pumps med rosett och hög klack, men föttterna säger NO NO till så hög klack. Vädret med isgata och 10 minus säger också nej. Så jag passade på när det ändå var 50% på andra paret. Vågar inte tänka på hur mycket skor jag har egentligen. Har ärvt min skomani av farfar. Han var en jäkel på skor alltså!





Jag hittade en snygg blåvitrandig tunika på Vero Moda som jag köpte för en del av presentkortet jag fick av Tonys föräldrar. Guld värt! Sedan passade vi på att lasta in Ullaredshandlingen i min lägenhet, vattna blommor och hämta lite grejor inför morgondagen som jag hade glömt. Vi avslutade med Eurostop och sedan ett besökt på donken innan vi trötta åkte hem. Nu väntar jag på T som jag just hörde komma.

Imorgon är en stor dag och jag har fix och don att göra hela dagen. Tror det kommer bli en great kväll och jag är mycket förväntansfull! Är iallafall helnöjd med hela min outfit, från topp till tå! Och det är ju en bra början iallafall:)

Gott nytt år allihopa! Ha ett toppenbra avslut på detta året imorgon!

Kram

Inga kommentarer: