söndag 13 december 2009

Luciamorgon

Idag vakade jag in luciadagen med luciasändningen på SVT. Mysig tradition tycker jag! Nu är jag dock klarvaken medan alla andra sover gott så jag passade på att slänga iväg ett inlägg härinne.

Idag vankas det julbord i Påarp, gott gott! Har dock svårt att få den riktiga julkänslan att infinna sig. Vi missade ju hela första advent med julskyltning och pynt och har haft sommar de senaste veckorna så julen kändes väldigt påklistrad nu när jag kom hem. Kanske vänder idag med lite julmat!

Har varit lite nere och haft svårt att hitta in i rutiner igen sedan vi kom tillbaka efter resan. Jag har rest helt otroligt mycket i mitt liv och VET att jag alltid drabbas av denna typ av antiklimaxkänsla och tomhet när jag kommer hem. Men denna gången känns det extra jobbigt. Mycket för att man har så mycket skolarbete att ta ikapp, det är mörkt och kallt ute och jag längtar tillbaka mest hela tiden. Hoppas det släpper snart.

Kram

Inga kommentarer: