fredag 18 december 2009

Jullovsfredag

Idag är sista dagen innan jag går på jullov! Älskade underbara jullov! (att senare hälften av jullovet kommer att bestå av tentaplugg förtränger jag bort idag). Har börjat min dag mycket produktivt med att städa ur och skura hela kylskåpet och slängt sådant som kommer att förstöras under ett tre veckor långt jullov. Har nu ett skinande rent och fräscht kylskåp. Nästintill tomt dock! Skrubbade även igenom sopskåpet som lätt luktar illa av tomma mjölkisar, pantflaskor och gamla sopor. Så nu är köket bannemig fräscht!

Har även haft lite julklappsverkstad här hemma och slagit in den del av mina klappar som jag har här nere. Fina paket blev det, hoppas nu att de inte skadas på tåget på vägen hem ikväll bara. Ska även försöka frakta hem mina fina julklappspapper som jag köpte på Åhléns och Indiska. Detta tillsammans med alla böcker och papper inför tentorna, hårfön, dator, småprylar och kläder. Så svårt med kläder för så lång tid! Ah kommer se ut som en packåsna när jag ska försöka ta mig hem med alla grejor!

A satte griller i huvudet på mig när hon började prata om balen igår. Shit det är ju snart vi ska gå bal! Och enligt A tydligen TVÅ baler! Vi tar ju faktiskt vår examen (kandidaten) nu i maj. Att jag sedan kommer att läsa ett påbyggnadsår rör inte kandidatexamen. Så nu har klänningsfunderingarna redan börjat, fast jag försöker mota bort dem. Tydligen ska den första balen vara lite mindre formell (läs:inte långklänning) så där har jag mina fina klänningar från Thailand som passar perfekt. Men den STORA balen på hotellet, den har jag ju börjat fundera på. Typiskt! Vet redan nu vad jag kommer surfa iväg på under tentaplugget. Hehe.

Har iallafall kommit på hur jag ska finansiera detta kalas. Med ett litet bidrag från pappa (hehe) och en försäljning av min studentbalklänning (snyft) så kommer min ekonomi att klara sig relativt smärtfritt ur det hela. Bra Banana!

Nu ska jag diska och packa lite och sedan är det dags för de tre sista timmarna i skolan för detta året! 16.00 idag går jag på jullov. Wihoo!

Kram

Inga kommentarer: