tisdag 15 december 2009

Ändrade planer

Så var lektionen visst inställd idag, igen! Störigt! Vi lever i en väldigt flackande vardag som det är med 2 timmarslektioner hit och lediga dagar dit så rutinerna lyser med sin frånvaro. Å andra sidan ska jag inte klaga; när jag är hemma och jobbar 6-14 mer än 2 dagar i sträck så DÖR jag av tristess och spyr galla över samma tider varje dag och kan inte för mitt liv förstå hur folk klarar av tider som 6-14, 7-16 eller 8-17 VARJE dag. Så jag har det nog rätt bra och ska passa på att njuta av den (schemamässigt) slappa studietiden. DOCK är det irriterande när lektioner ställs in, för med ett schema spikat iallafall minst 2 veckor i förväg så kan man planera in egna rutiner, vecka för vecka. Men men, idag blev det helt plötsligt en ledig dag. Så vi ska julhandla idag istället!

Har pluggat ikapp den ena kursen nu, nu har jag bara den andra mastiga makron att ta tag i. Det får bli ikväll. Nu ska jag kika på vad det blir för lunch idag och sen ska vi bege oss ut för lite julhandel och julfika på stan! Mys!

Måste bara fråga: hur 17 kan man falla för Roger i Bonde söker fru? Hemskare livspartner får man ju leta efter. Ser inga som helst fördelar hos den mannen. Varken utseendemässigt eller beteendemässigt. Kan inte för mitt liv förstå hur man kan vilja tävla om hans gunst. Brukar vara emot att hänga ut folk såhär i bloggen, men han tror ju sig så förbannat så jag kan inte låta bli!

"allt bråk tjejerna sinsemellan handlar ju egentligen om mig, de är ju här för att de vill ha mig, jag är ju tuppen bland alla dessa hönor(...)"
"Varför ska jag prata mer nu? Jag har inte pratat på 20 år så varför ska jag börja göra det nu?" OBS! inga korrekta citeringar ;)

 Hua vilken karl! Tacka vet jag Tonkis:)

Kram

1 kommentar:

Slemme sa...

Hahahha, you go Bananis! Utbrott det gillar vi och jag är helt med på din linje!! ;)