torsdag 10 december 2009

Banani is back

Så då var vi hemma igen! Kom hem till Halmstad vid halvfyratiden igår efter en lååång resa över halva jordklotet. Det finns så mycket att säga om vår resa till Thailand men en lång redogörelse här känns inte så intressant:) Men kortfattat kan jag säga att vi har upplevt så otroligt mycket, och haft det helt helt underbart! Längtar tillbaka hela tiden och saknar det sköna, okomplicerade livet där nere. Att sitta i en longtailboat med dess karaktäristiska doft av tjära, vinden i håret och solen i ögonen och susa fram i det kristallklara vattnet. Underbara underbara Thailand! Bilder kommer när vi har laddat upp dom, och då foljer även en lite mer detaljerad reseberättelse.

Dagen idag har varit hemsk! En av de värsta på länge! Efter att vi kom hem igår så hastade jag iväg på byggarnas julfest. Det var sjukt skoj att träffa alla igen och festa till det lite, men herre gud vilken dålig idé det var att festa efter en lång flygresa och en sex timmars tidsomställning! Räknade ut att jag gick och lade mig klockan 10 i morse, omräknat till min dygnsrytm. Behöver väl inte säga hur pigg jag har varit idag. Var i skolan en timme innan, sen gick vi hem. Många trötta slitna byggare idag!

Ikväll åker jag lite oplanerat hem till Gislaved. A skulle åka hem och frågade om jag ville åka med, så jag tog den chansen. Billigare, smidigare och roligare med lite sällskap. Mamma blir nog mindre glad eftersom detta innebär att jag måste ta med mig tvätten hem och tvätta hos henne. Ska bli skönt att träffa familjen igen och ge dem deras presenter jag har köpt!

Som jag har handlat förresten! Vilket shoppingparadis! Har 8 klänningar med mig hem bland annat! Haha. Bilder på fynden kanske kommer senare i veckan om jag orkar. Fyndet jag är mest nöjd med är min nya jacka. Så jävla snygg är den! En blågrön abercrombie för endast 400 pix. Kostar $200 på deras hemsida. NÖJD är var jag är!

Saknar T också. Kändes helkonstigt igår när han åkte hem till Anderstorp. Vi har ju umgåtts dygnet runt i över två veckor nu och har börjat fylla i varandras meningar och tänka samma tankar så jag känner mig ganska halv idag! Har en del helt oförglömliga minnen av min babe från resan som kan få mig att skratta högt bara jag tänker på det!

Gårdagens roligaste citat: "morfar hit och farfar dit, man får fan vara glad att man själv lever"
Ett blött konstaterande av O som var i högform igår! Hahaha

Dags att packa ihop mina pinaler nu. På återskrivande!

Kram

Inga kommentarer: