tisdag 22 december 2009

Julmiddag

Idag har jag varit nere på NPs julavslutning. Fick asgod mat; schnitzel, stekt potatis, gräddsås, vinbärsgelé och en stor grönsallad till. Shit vad mätt jag varit hela dagen efter det! Fick även julklappar som jag är helnöjd med. Vi fick en julklapp från joyfulgiftcard.com där man kan gå in och välja sin egen julklapp. Genialisk idé tycker jag! Har dock svårt att bestämma mig; väljer mellan en smidig trolley/weekendbag, ett underställ från Craft eller två snygga ljusstakar från Orrefors. Hmm ska suga lite på den karamellen. Vi fick också 2 biobiljetter till Folkan här i Gislaved samt en chokladkartong med lite finare choklad. Bra jobbat NP! Är supernöjd och tacksam!

Har varit inne och kikat lite på Hemnet idag på bostadsrätter i Göteborg. 1 495 000 kostar drömmen. Blir så sugen! Står sedan ett tag tillbaka i bostadskö i Götet, men som bygg- och fastighetsekonom så är det ju nästan förbjudet att ens tänka hyresrätt. Här finns det ju pengar att tjäna. Som Sandblom säger: "Köp er en kåk, ungdomar, det är eran bästa pensionsförsäkring!" En hel kåk (flerlägenhetshus alltså) har vi inga planer på just nu, men en lägenhet vore ju inte helt fel!

Nu ska jag koka julgröt, lite tjuvstart men blev så sjukt sugen på gröt nyss! Fick mina örhängen redan idag förresten! Det kallar jag snabb service! Beställde igår sent på eftermiddagen/kvällen och fick dem hem i brevlådan i morse! Är däremot lite orolig för mina klappar från Unicef som jag beställt, kommer de inte imorgon så är jag 3 julklappar fattigare att ge bort. Håller tummarna nu att de kommer i tid. Hehe.

Kram

Inga kommentarer: