måndag 6 december 2010

Glögg

Vann precis min andra flaska glögg i Hitta mandeln! Efter tips av A, som tipsades av A-S, sitter jag nu lika fast i glöggtävlingsträsket som de två:) Blir perfekta tillskott till årets julklappshög!

På tal om julklappar så är det snart dags för julhandel. Jönköping, Gekås, Halmstad och Linköping blir årets julshoppingstäder. Jag tillhör skaran som tycker att det är roligare att ge än att få så mina julklappar brukar faktiskt vara mycket genomtänkta och uppskattade:) Nu har jag ju några tillfällen på mig att hitta de perfekta klapparna så det ska nog gå vägen i år också!

På Nyhetsmorgon idag intervjuas Susanna Alakoski och Pernilla August. August har regisserat filmen om Alakoskis bok Svinalängorna som nu snart har premiär på bio. Svinalängorna har jag skrivit om här i bloggen för ett tag sedan, och det är en bok som jag tycker är SÅ bra! Därför blev jag otroligt glad att det nu ÄNTLIGEN är dags för biopremiär och ännu gladare över att det är Pernilla August som regisserar. Många gånger blir man ju besviken på filmen när man läst boken, men filmen har fått så fin kritik och väldigt fina bedömningar. De visade klipp från filmen på nyhetsmorgon nyss och det lilla jag såg gör att jag har höga förväntningar på filmen! Ola och Noomi Rapace spelar huvudrollerna och den lilla flickan som spelade Lisbeth Salander som barn spelar även här Noomis karaktär Leena som barn.

10 december är det premiär och jag ska se till att boka biljetter till Halmstad den helg vi ska julhandla där:)

Skrev klart arbete två av tre igår. Känns som ihophafsad skit rent ut sagt, men så kände jag med det första arbetet i denna kursen också men fick väldigt fint utlåtande av läraren på det så det gick tydligen hem. Bara att hoppas att jag lyckats hålla samma nivå på detta nu också!

Idag är det alltså dags att börja med arbete nummer  tre. Mäklaren, framtiden och IT är ämnet och ett paper på minst 6 sidor text ska skrivas. Är. Så. Trött. På. Att. Skriva. Arbeten. Nu!!! Helt sinnessjukt att vi skriver tre arbeten samtidigt, inom en och samma kurs! Ett sammanlagt sidantal på en halv C-uppsats!

Bostadsrätten, som tentas efter jul, har ju helt hamnat åt sidan. Skäms över att ha varit på en enda föreläsning och inte ens köpt boken än! Det blir till att hårdplugga efter jul. Pust.

Kanske borde börja skriva nu...

Bananalove

Inga kommentarer: