onsdag 29 december 2010

Well happy

Sista arbetsdagen för året avklarad, så skönt! Belönade mig genast med att klicka hem några godingar ur HMs vårkatalog. Inte långt kvar tills vi åker nu. Vinterkläder byts ut mot bikini dagarna i ända i tre hela veckor. Alltså: jag klickade hem två bikinis. Givetvis, med störiga HM, så var det inte leverans förrän v. 4 på ena överdelen. Hur lyckas man med det? Katalogen kom idag och då ska det banne mig finnas på lager också! Skärpning HM! Håller en tumme att den hinner komma innan jag åker!

Beställde även två bastoppar att ha under kavajerna när jag praktiserar. Tråkig utgift, men ack så nödvändig. Hittade även en billig klänning för ynka 99 pix till resan. Det måste man väl få unna sig? Har ju faktiskt fått en del julklappspengar;)

Nu är det dags att provlaga huvudrätten till nyårsmenyn. Lite nojigt kanske kan tyckas, men jag vägrar bjuda folk på något jag aldrig har lagat eller smakat själv. No gambling här inte:)

Är tacksam (ur mat- och duknngssynvinkel) att vi valde att dela upp oss innan den stora festen drar igång. Annars hade vi blivit 20 pers och det vill jag INTE laga mat till:) Jag valde istället att vara med S och hans kompisar här hemma före (Z är kvinnligt stöd, likaså kanske E). Nyårsmiddag kombinerat med förfest bara ett stenkast från festlokalen. Perfekt! Sedan möter vi upp de andra på festen sen istället. Lite mer hanterligt att laga nyårsmeny till 8 pers istället för 20 :) Jag tycker det är så roligt med allt pyssel och fixande som är inför menyer och dukning och so on så jag är i mitt esse dessa dagar och kreativiteten flödar:)

Som jag skrev igår så ser jag framemot nyårsafton i år. Jag är så glad att jag och S har varsitt umgänge som delvis lappar över varandra i periferin. Därmed lyckades vi även med konsten att separat bli bjudna på samma nyårsfest i år. Kors i taket kanske ni tänker, men jag har minsann inte varit bortskämd med detta i tidigare förhållanden! Antingen har jag och partner delat på oss eller så har en av oss fått avstå sitt för att följa med den andre och dennes umgänge som en medbjuden respektive. Därför tycker jag att det känns så roligt att få uppleva detta, att äntligen få fira nyår med både mina vänner, min kärlek och kärleks vänner. Kanske är en självklarhet för några av er, men alltså inte för mig så jag är well happy:)

I morgon ska det bastas, limmas lister, städas, handlas kostymtillbehör, handlas mat och förberedas dessert. Tur att vi tog ledigt;)
Nyårsbanan 2009/2010
Bananalove

2 kommentarer:

Mia sa...

Ja men visst är det typiskt HM!? Jag beställer alltid så fort jag får katalogen för man vet att man kommer få vänta i veckor, ibland månader. Heltokigt!

Klickade du också hem den där söta volangbikinin? :) Hihi, en riktig vinnare.

Gott nytt!

Banana sa...

Ja jag förstår inte att de inte skärper sig! Förr, när det var enbart postorder och när de var en av få på nätet så kanske det godtogs för att folk inte visste bättre, men idag när var och varannan klädkedja finns på nätet och med leveranstider på max en vecka så tappar HM. Skärpning tycker jag! Men likväl var det ju bikinis to die for så jag klickade hem några ändå;) Haha japp visst var det den! Tror den sitter som en smäck nere i Thailand (om den hinner komma tills dess)

Gott nytt 2011!