torsdag 16 december 2010

Stressigt att vara ledig!

Inte uppdaterat här sedan jag gick på inofficiellt jullov. Varför? Tidsbrist. Såklart! Tisdagen spenderades på gekås och det blev en riktig heldag! Mysigt och skönt att strosa runt där inne i lugn och ro med gott om tid för fikapaus och matpaus:) Nu har jag bara mamma, pappa och lite till S kvar att fixa i julklappsväg!

Onsdag och torsdag har det praktiserats för fulla muggar. Det har blivit långa dagar, särskilt i och med det dåliga väglaget. Har åkt hemifrån vid åttatiden på morgonen och varit hemma runt sexsnåret på kvällen. Mycket nya intryck och ny information ska sorteras in och en besvärlig körning på det har sedan gjort att jag har varit totalt slut när jag kommit hem! Men det är roligt! Har hunnit med så otroligt mycket de här senaste två dagarna att det känns som jag har varit där en hel vecka!
Igår var jag med C på ett tillträde på banken i Gnosjö. Ett mycket trevligt tillträde med supernöjda kunder som lovordade FB och som bjöd in varandra på fika. Härligt!

Sedan var jag och H på en besiktning av en villa. Sättningar i huset skulle kontrolleras, dels omfattning och sedan vad de berodde på. Här sattes mäklarens kunskap på prov kan jag lova! Vi pulsade i snö och granskade fasad och grund och jag höll på att frysa fingrarna av mig! Vi hann även med en julfika med begravningsbyrån under förmiddagen. Pepparkakor och lussebullar smakade gott i kylan!

Under eftermiddagen lärde jag mig att hitta runt i mäklarsystemet innan det var dags för ett tillträde till. Denna gången på plats inne på kontoret. Det var C:s kunder men A tog hand om det eftersom C hade visning samtidigt.

Idag har jag utformat och formulerat ett utskick som ska gå ut till presumtiva kunder.  M var supernöjd så det kändes kul! Sedan åkte jag och H till Gnosjö för en värdering inför omläggning av lån. Vi hann även med en visning av en villa i Bredaryd. Jag fick lära mig skillnaden mellan lukten av mögel och lukten av cuprinol. Den är hårfin kan jag säga er!

Så ja, det har varit fullt upp dessa dagarna och jag har dessutom varit ute i snöovädret en hel del! Läskigt att se så många avåkningar och olyckor! Idag blev jag dessutom stående med S bil på viadukten. Lutade kraftigt uppför och jag kom INGENSTANS! Fick lite lätt panik när det hopade sig en gigantisk bilkö bakom mig och det inte hände ett skit när jag tryckte på gaspedalen. Men till slut så gav det med sig! Kan lova att jag körde sakta hem sen efter denna glashala insikt! Huva!

Kvällarna har ägnats åt spackling och slipning så gissa om jag har sovit gott sedan!

Tackar fina S som har backat upp på hemmaplan med matlagning, matlådefix, peppning och bilutlåning. Även S snälla mamma har gjort matlådor till oss. Tack bror för utlåning av bil. Utan markservicen hemifrån hade det onekligen försvårat mina dagar en hel del!

Imorgon väntar istället jobb på NP. Ingen vila ingen ro! Men snart är det helg hörrni! :)

Inga kommentarer: