tisdag 7 december 2010

Surrealism

Idag kan vara en av de mest surrealistiska dagarna på länge.

Besökte Värnamo sjukhus för första gången på många år. Väcktes en hel del nostalgiska minnen från när min bror föddes. För det ser nästan exakt likadant ut där nu som då.

Iförd lång sjukhusskjorta (man känner sig ju för övrigt sjuk bara man får på sig en sådan) med nålar kopplade och hjärtappart kopplad fick jag sedan se hur mina tarmar ser ut på en liten tv. Allt till tonerna av käck julmusik. Det var en av de mest surrealistiska upplevelserna jag varit med om. Och en av de mest smärtsamma. Tack vare tarmens utformning (givetvis) krävdes två doser smärtstillande och lugnande in i armen. Bjällerklang skrålade fortfarande glatt ur högtalarna. Men nu är det över. Nu återstår den lååånga väntan på provsvar. Tjocktarmscancer hoppas kunna uteslutas. Ni kan ju hålla en tumme eller två.

När jag kom hem, dåsig och slö av sprutan, somnade jag och drömde de mest sjuka drömmar om grisar. Grisar som dök i vattnet och som simmade som sälar och hade små hus under vattenytan. För i drömmen fick jag lära mig att grisar innerst inne var vattendjur och att de hade små luftblåsor i tarmarna där de samlade luft för att vara under ytan. Sedan var jag på lundåkerskolan med Emma. Vi skulle köpa kaffe och på vägen till kaffeautomaten stod två experter i ett hörn och diskuterade grisars lämplighet som husdjur. Fast sedan var det inga grisar utan geparder det handlade om helt plötsligt. Och geparder blir stora och kan vara farliga som husdjur kom de fram till.

Men annars är jag okej:)

Snart dags att chatta med herr Rane. Surfsafarin står på schemat och kl. 19.00 ska denna diskuteras på BFE4s egna wiki. Modernt så det förslår i skolan nuförtiden!

Bananalove

2 kommentarer:

Slem sa...

Självklart hålls alla tummar och tår för dig! =)

Freaky dag måste jag säga, sällan hört nåt värre! ;)

Kramar!

Banana sa...

Tack snälla fina Emelie:)

Hoppas din dag var bra, om än inte lika freaky:)

Massa kramar