tisdag 29 november 2011

Bebisbubbla

Ursäkta den dåliga uppdateringen här,skyller allt på Idun. Jag och S beter oss lite som hönsmammor och är så glada för vår lilla tjej! Hon är väldigt försiktig och försynt och hon har inte riktigt acklimatiserat sig här hos oss än. Under sängen är en populär plats att krypa in för att slippa alla skrämmande ljud och där har hon tillbringat de två första dagarna! Men hon gör framsteg hela tiden och just nu ligger hon och myser här bredvid mig i soffan:) På nätterna är hon en kavat tjej och håller både S och mig vaken och kräver gos och kel! Sötskruttan! Imorse åt vi till och med frukost ihop jag och Idun, jag macka och hon satt bredvid mig i soffan och åt kattgodis. Så vi har stora förhoppningar på att hon kommer att blomma ut som ensamkatt här hos oss när det inte finns andra katter som är elaka och som stjäl all uppmärksamhet från en som lilla Idun som är lite mer tillbakadragen!

S är största djurvännen, ja det finns faktiskt en större djurvän än mig och det råkar vara min sambo:) Han väckte mig första natten vid tresnåret för att berätta att Idun vågat sig upp i sängen. Sedan låg han och klappade henne i en halvtimme eller så. Underbara knäppstolle!

Så vi är lite trötta om dagarna och längtar hem från jobbet mest hela tiden. Lite som småbarnsföräldrar alltså:)

2 kommentarer:

Tina sa...

Åh va mysigt ni har det:) Haha va söt han är S som gosar med henne på natten:)

ciao bella sa...

nu kan jag äntligen kommentera! vad gulligt av han, hehe:) tycker allt ni kan skaffa bebis snart också :D