torsdag 10 november 2011

Torsdagkväll

Emelie: hur lyckas du kommentera inläggen!? Jag lyckas iallafall inte och svarar således här: Jag hänger gärna på på söndag om jag är hemma! Och ja, 20 minuter är rena drömmen en trött morgon så det förstår jag verkligen:)

Torsdagkväll nu och jag har kommit hem från mötet på Swedbank, kastat av mig kostymen och krupit ner i min sköna jumpsuit som jag köpte på gekås! Bästa mysoverallen jag någonsin haft! Ser ut som en jättebebis men det är det värt när det är så himla gött!

Sitter och surfar runt efter lite inspiration. Bästa sidorna för inredningsinspiration just nu är http://www.trendenser.se/ och absolut bäst är hemnets inspirationssajt http://www.hemnet.se/inspiration. Är det någon av er som har upptäckt den fiffiga funktionen på Hemnet? Jag är fullkomligt beroende och bara älskar den! Det är alltså en flik på hemnet där man samlat ihop det bästa från alla objekt som ligger till salu på Hemnet. Istället för att planlöst surfa runt för att hitta fina hus/lägenheter för att sno inredningstips ifrån så finns nu alla godbitar samlade. Hur bra som helst! Men så mycket fint det finns! Det är helt sanslöst att det finns folk som verkligen bor så på riktigt! För övrigt var det kul att ett vardagsrum från en Värnamolägenhet var med tycker jag!

Vi surfar annars som galningar på blocket just nu efter möbler att fylla vårt hus med! Man kan göra såna sjuka klipp på blocket alltså! Nästintill nya möbler som vrakas ut för att säljarna byter boende och får nya mått där möblerna man har inte passar in! På lördag åker vi till Kristianstad och köper en SÅ fin soffa! Nypris är över 20 000, vi betalar 5000. Vi är så nöjda och glada över det kapet! Men det gäller att vara snabb, godbitarna går direkt och man har inte ens en timme på sig från det att annonserna läggs ut. Men med lite tur har vi hittat några kap!

På tal om något helt annat så var det sjukt god mat ikväll! Gästgivargården stod för maten och vi bjöds på baconlindad kycklingfile med svamprisotto och en potatisgratäng som jag faktiskt inte vet vad den innehöll. Skysås till samt en god sallad. Till efterrätt fick vi en SÅ god silviakaka som var både saftig och krämig på samma gång. Bestämde mig genast för att sådana måste bakas till vår inflytt då det lär droppa in folk titt som tätt:) Smidig och enkel kaka som lätt går att frysa in, sånt är alltid tacksamt!

Imorgon hörrni, då är det minsann ÄNTLIGEN FREDAG!

1 kommentar:

sleemiii sa...

HAha, ja jag fortsätter väl kackla på här jag då!

Jag och F ska höras imorgon om hur det ser ut inför söndag så jag hör av mig när vi bestämt nåt, så ser vi om det passar! ;)

HA en toppenbra fredag!
Pöss!