torsdag 17 november 2011

Tankekraft

Börjar med att tacka alla fina vänner som peppar och stöttar och bryr sig! Tack. För telesamtal, sms och feedback. Tack snälla ni.

Igår var en mycket bättre dag, antar att det lättade lite på trycket när jag fick skriva av mig lite. Inga faktiska förändringar givetvis, men med tankens kraft så kan man göra alla dagar till bra dagar, om man väljer att hitta ljusglimtarna! Jag kan också meddela att jag är på banan och på benen, även om jag har risiga dagar. Det är alltså inte så att jag är nära ett sammanbrott eller totalt har deppat igenom, jag är bara lite ostabil just nu. Lite svajig. Lite klen som Korri skulle sagt. Men annars är jag som vanligt så jag behöver inga silkesvanteklappar. Bara lite pepp och förståelse kanske. Med ostabil menar jag att jag kan tempa till ordentligt över banala saker. Antar att jag tar ut min frustration på så sätt. Till exempel på långtradare eller långsamt körande förare. På en korg som jag inte ser och slår i tån i. På att jag glömmer nycklarna i bilen innan visning och måste gå tillbaka igen. För sådana småsaker så kan jag explodera. De ord som forsar ur munnen då vill ni inte veta. S misstänker att jag har en släng av Tourettes. Haha.

Ett annat exempel på min instabilitet är att jag är otroligt blödig och lättgråten. Storbölade över fina sms från fina vänner. Över frieriet i kär och galen (trots att jag tyckte att det var rätt packiga par). Över den gamla ensamma mannen på apoteket med smutsiga byxor och förvirrad, frusen blick. Över bilder på mig själv som liten med allvarlig min och orolig blick. Över sorgliga, fina låtar. Så det snörvlas en hel del förstår ni:)

Men som sagt, annars mår jag bra idag! Det blir vad man gör det till liksom! En glad nyhet är att vi redan sålt vårt bord! Lade ut det på blocket i måndags, en spekulant ringde i tisdags och igår var det väck! Utan prutning och med snabb affär. Så skönt! Lite fejkade spekulanter och lite mascaraduttning i skavet så var saken biff. Vi är grymma på Blocket, jag och min sambo. Köper och säljer som fullblodsproffs:)

Har mycket roligt att se framemot, med start redan ikväll faktiskt! Då väntar bingolottokväll med ett glatt gäng. En bit mat till det och torsdagen får en guldkant! Bra initiativ! I helgen ska jag dessutom träffa mina fina vänner som jag saknar! Ska erkänna att jag (efter omständigheterna) inte alls varit sugen på fest och hellre hade legat hemma. Men nu har det vänt och jag längtar massa efter bästa tjejerna!

Avslutar med att skicka med er lite information angående kommentarskrånglet här inne. Det ska nu vara åtgärdat hoppas jag! Jag gjorde lite ändringar och nu ska det gå som vanligt! Dessutom tog jag bort ordverifieringen som bara är jobbig när man ska kommentera. Så nu är ni bara ett klick ifrån att lämna ett spår! Bra va?

Nu ska jag iväg på fotografering, ska försöka hinna köpa en bingolott mellan varven också tänkte jag!

2 kommentarer:

Lollo sa...

Hoppas du fick tag på en lott, var slut i heeela Mölnlycke!:P

Banana sa...

Haha men NEJ det fick vi inte! Heeelt galet! Anna letade på åtta ställen mellan hbg å småland! Slutsålt dessutom i både Gislaved och Hestra. Vi åkte upp till svärmor till slut å hämtade en av hennes lotter:) Så på 8 pers hade vi 4 lotter! Ingen vinst dock:P