onsdag 2 november 2011

Härligt

Åh vilken härlig känsla att kunna skriva vad man vill, helt i smyg nästan:) Dock skapar det nästan skrivkramp!

Min dag idag har varit okej, men inte så mycket mer. Utan att gå in på det i detalj så är jag just nu väldigt less på att mäkla. Eller snarare på att jobba på 100 % provisionslön i en vikande bostadsmarknad. Oron och stressen det medför kan ni ju räkna ut själva... Får se hur lång tid jag ger det, det är ju trots allt så att jag snart har ett husköp att finansiera. Nu har jag iofs haft väldigt bra löner hittills, men som sagt det börjar sina på intagsfronten fram på höstkanten.

Det var dagens gnäll det, förutom jobbet har det varit en fin dag! Jag, A och S har varit ute och gått en långrunda i den friska luften. Vi gick förbi mormor som hade bakat karelska piroger till oss! Världens bästa mormor har jag! Nu står S och gör potatismos som vi ska ha till siklöjan som vi fick av, hör och häpna, mormor och morfar för några dagar sedan. Mormor hade till och med rensat och stekt den åt oss! Sa ju att hon är bäst:)

Just ja, nu kan jag ju börja lägga ut lite husbilder och lite inredningstankar! Hittade så mycket fina tyger inne på Åhléns igår, 40 kr/m på rean! Ska vänta till efter Gekås innan jag slår till tänkte jag. Jag och S längtar så tills huset blir vårt nu och vi pratar om det precis hela tiden och planerar och funderar och scannar av blocket i jakt på fynd. Det är många kvadratmeter att fylla, 150 för att vara exakt, så vi behöver köpa på oss en hel del. Bra då att kunna fynda en del så att man inte behöver köpa precis allt nytt.

På tal om Gekås, dit ska jag och Z på lördag och jag längtar så det är inte klokt! Har sparat undan massa pengar så jag kan gå loss på inredningsprylar och måstehaprylar! Vi har planerat in en heldag så vi kan gå i lugn och ro och ta fika- och lunchpauser och gå igenom inköp och strategier:) Ska bli så himla mysigt!

Oj, vilket spretigt inlägg detta blev, skyller på att jag blev så ivrig när jag kan skriva vad jag vill;)

Välkomna hit förresten, kul att så många ville fortsätta läsa!

Inga kommentarer: