tisdag 22 mars 2011

Celebrations

Jag har passerat den magiska gränsen. Jag har fyllt 25. Lite åldersnoja har jag nog allt haft måste jag erkänna. Men alla underbara fina vänner som firade och gratulerade min dag gjorde det SÅ värt att fylla 25! Tack snälla! Är fortfarande lite överväldigad över alla gratulationer. Galet! Ni gjorde alla min dag!

Firandet började med våffelkalas i söndags. Vi är ju två födelsedagsbarn i vår familj, jag och min mor. Den kvicktänkte kan då räkna ut att mamma åkte till BB på sin födelsedag. Och vilken födelsedagspresent hon fick sen då! En minibanana;)

Firandet fortsatte sedan på min dag. Fick så fina presenter av min fina älskling. Ett nytt headset till min iPhone, ett  med BRA hörlurar, från Skullcandy. Dessutom var det vitt, så det passar perfekt till min lur. Finaste presenten var mitt armband som jag fick, med två berlocker som S valt själv. Jag är så glad i det och så välbehövligt med ett snyggt stilrent armband att bära varje dag på jobbet! Dessutom älskar jag funktionen med dessa armband med att varje berlock blir personlig och att man därför får speciella minnen för var berlock på armbandet. Tusen tack! Fick även en stor fin tårta och en superfin vårig tulpanbukett. Tulpaner som är mina favoritblommor, särskilt nu på våren! S hade tänt massa ljus och pyntat med guldserpentiner. Världens mysigaste födelsedagsfika:) Och inte att förglömma! En helt oöppnad pepsi max var bara till mig;)






På jobbet firade jag och F med att gå ut och äta god födelsedagslunch på Stigs, annars var det som en helt vanlig mäklardag, det vill säga fullt upp!

Imorgon kommer fröken K för lite födelsedagsfirande innan hon ska ut och resa, hon missar ju festen så vi tar det separat:)

på fredag ställs det till med kalas igen. Då står S familj på schemat.

Lördagen blir det stort släktkalas med banansläkten. Första stora släktkalaset i lägenheten, det ska bli mycket spännande:)

Sista firandet går av stapeln under vår stora "Let´s go bananas. blabla knas...-festen" . DÅ är det klackarna i taket som gäller med alla fina fina vänner och det ska bli SÅ skoj!

Just ja! Även i bloggvärlden firades min dag! Den dagliga bloggrundan blev således bra mycket roligare än vanligt! Inlägget Vad är det för en dag? bjöd på en underbar gratulation:)

Mycket firande i detta inlägg, men det är så mina dagar sett ut och ser ut nu framöver. Ibland är det finare än vanligt hörrni!

3 kommentarer:

slemmii sa...

Härligt att din dag var fin! =)

Åh, det är en såå underbar ägodel och man blir glad varje gång man tar på sig det! ;)

Snart ses vi, ska bli sååå lajbans nästa helg! =D
Massa kramar!

Ida ida.j.nilsson@gmail.com sa...

Hittat hit =)
Vilka fina bilder och ser att ljuslyktan passat in bra! Stora kramar till er

Banana sa...

Emme: ja visst blir man! Har velat ha ett sånt så himla länge, vilket samme tydligen snappat upp:) blev så glad! Ja jag längtar så, ska bli så skoj! :)
Ida: va kul att du hittat hit och tack så mycket:) ja den har sin givna plats i vår nya hylla, superfin är den! Hoppas allt är bra med er och lilla Ellie! Kram kram

Trevlig helg till er båda:)