onsdag 2 mars 2011

Studiecentrum meddelar

Jodå jag lever. Jag skriver bara PM 2 och PM 3 om dagarna och hemtentan om kvällarna. Det blir liksom inte så mycket tid över till annat då tyvärr. Igår tog vi dock en välbehövlig paus och lunchade på chilli thai, tätt följt av huskik. Spanade in Falafels nya hus i Anderstorp och sedan tog vi dessutom en sväng förbi mitt drömhus. Det har varit mitt drömhus sedan länge, men jag glömmer liksom av det ibland. Tills jag kör förbi. Gosh vad jag håller alla tummar och tår att de beslutar sig för att sälja det någon gång! (även om jag tvivlar på det). Håller tummarna ännu hårdare att jag befinner mig i köpläge just då!

Angående skrivandet så måste jag säga att vi forcerar fram bra när det gäller PM-skrivandet. Igår rasslade det till ordentligt och vi siktar därmed på att bli klara med PM 1 idag för att hinna påbörja PM 2. Målet är att slippa skriva hela helgen. Det räcker med lördagen känner jag, så jag hoppas så att vi slipper sitta söndagen också!

Ikväll blir det PM-paus i två dagar för att hinna skriva klart hemtentan som ska in på fredag. Ni vet den som jag skulle skrivit klart i söndags....

Men men, jobbar ju aldrig så bra som mot deadline så det är ju inte konstigt att det helt plötsligt levereras från bananabrain. Jag har ju trots alllt tre deadlines ungefär samtidigt nu så konstigt vore väl om inte det gav eld i baken och energi åt geniknölarna!

Dags att kicka igång dagens skrivande nu. Wish us luck.

3 kommentarer:

sandra sa...

Ligger ditt drömhus i Anderstorp? :)

Banana sa...

Jaa, så du kan väl hojta om du hör att Lundgren (mäklaren) bestämmer sig för att sälja please? ;) Grattis till ert hus förresten, så roligt!

sandra sa...

hahaha! det huset har jag spanat på många herreans år. Jag är född på samma gata som Lundgrens.. Det är riktigt fint!
Tack så mycket, nu längtar jag bara till att få komma hem och flytta in!