torsdag 3 mars 2011

Still studying

Pluggstugan fortsätter.. men det är inte alls lika kul att plugga när man inte är två:( PM-skrivandet har gått över förväntan och jag är så stolt över oss! Jag som alltid har hatat allt vad grupparbeten heter och alltid älskat individuella arbeten är beredd att ändra mig. Jag tror att anledningen är att jag först på högskolenivå äntligen har hittat en perfekt lagmedlem! Jag och A är ett sjukt bra team och jobbar väldigt bra ihop. Vi har nästintill samma arbetsgång, samma språk och samma målsättning. DÅ är det kung att jobba i grupp tycker jag:)

Nu är det alltså hemtentadags och som sagt så tappar jag direkt motiviationen när jag ska skriva själv och när jag ska skriva om ett sånt sjukt tråkigt ämne! Men passande nog så ska pappa åka till tippen idag, vilket innebär att jag tog chansen. Vi har ju en pågående rensning här och har således hela balkongen full med utrivet golv och utrivna garderober. Problemet är att vi vare sig har dragkrok eller kärra. Men lägligt nog ska alltså papi till tippen och han är så snäll så han kör förbi här och hämtar upp vårt skrot! Tacksamt! Så istället för att plugga så bär jag nu byggnadsdelar. Men jag håller mig inom hemtentans mögelämne, för fy fan vad det har hunnit mögla när det har legat där och skräpat under vintern! ;) Bort bort och snart går det att göra vår på balkongen! Längtar så!

Ena förrådet i källaren är nu utrensat, det andra rensas i helgen. Lär väl bli en tripp till tippen då också, om kärran och pappa fortfarande är redo. Bort med det gamla och in med det nya! Det finns väl ingen härligare känsla än att göra sig av med gammal skit? Slängde ju fyra kassar kläder förraveckan, det var en härlig känsla vill jag lova! Det enda negativa är väl att shoppingtarmen skriker desto mer och bara vill ha nytt, nytt nytt och massa vårfräscht till garderoben!

Nähä nu kommer tippenlasset!

1 kommentar:

bellis sa...

vart bor du nu? jag hänger inte med :D