torsdag 17 mars 2011

Mäklerimäklera

Dagarna rusar undan nu, inte långt kvar till skolavslutning nu! Insåg just att jag har haft mitt sista sommarlov ever redan. Shiat. För i juni hörrni, då börjar allvaret! Men jag är laddad och taggad nu! Dags att omsätta all teori i praktiken och komma ut och möta människor. Det ska bli spännande vill jag lova! Men visst fasen är det nervöst! Samtidigt som det känns som ett enormt steg ut i verkligheten som skrämmer slag på mig, så känner jag att det faller på plats mer och mer varje dag. Jag har enormt stor användning av min inlärningsförmåga och fotografiska minne då jag just nu sitter och skapar en bild över alla bostadsrättsföreningar, hur prisbilden i de olika föreningarna ser ut, vem som är kontaktperson, hur ekonomin ser ut etc etc. Använder mig av samma teknik som under tentaplugg. Rabbla rabbla rabbla. Det S inte kan om Värnamos bostadsrättsföreningar, stegetförepaketet och pantbrev är inte värt att veta;) Kom på mig själv imorse i bilen med att högt för mig själv säga "Björnen, Pilgatan, 3a: 950 000, kontaktperson MC. Nörd? Insnöad? Nähä då!

Vi har varit ute mycket de senaste dagarna, det gillar jag med mäklarjobbet! Passat på att ta lite exteriörbilder och efterlappat nu när solen skiner och ger så mycket vårenergi! Jag måste säga att jag älskar att jag kan kombinera mitt stora fotografsintresse med mitt yrke. Så kul att ta fina bilder på fina hem! På tal om fotandet så har det varit dåligt med bilder i bloggen. Det betyder inte att jag inte plåtar. Det betyder bara att jag är för lat för att lägga in dem här:)

Ska slänga in lite bilder på det som ska säljas på Blocket ikväll tänkte jag. Förresten, ni Halmstadläsare, vet ni någon som behöver en 120 säng, en soffa, soffbord och ett matbord med två tillhörande stolar! Hör av er! Säljes billigt!

Men först, årets löparpremiär!

Inga kommentarer: