måndag 7 mars 2011

En mäklarstudents helg

Som rubriken kanske avslöjar så har helgen ägnats till största delen åt plugg. I fredags var det deadline på Ingrids hemtenta, en deadline som jag klarade med endast en timme till godo. Strax innan 23 i fredags var skiten (bokstavligt talat) klart och skickades in. Lätt det sämsta jag har skrivit hittills! Usch! Men färdig är den och det var med nöje jag skeppade Inneboken och slängde massa mögeldokument på datorn!

På lördagen var det PM-dags igen. S spelade match hela dagen och jag och A ockuperade hela soffan (åh vi har ny soffa, den är SÅ fin!) och hade pluggstuga. Snälla bästa herr K kom förbi med bakelse till oss, bara så där! Han tyckte att vi behövde lite uppmuntran i plugget. Det är en hyvens prick det! :) Lördagen var superfin och solig så vi passade på att ta en välbehövlig pluggpaus och drog iväg på en promenad i solskenet! Härligt!

Lördagskvällen ställde vi till med mellomys. Och vilken utdelning det blev på det då! Vi var tre st som bestämde oss för att spela på vilka två som skulle gå vidare. Efter genomgång av bidragen under eftermiddagen så valde vi att satsa på två som hade relativt höga odds. OCH VI VANN 4000! Alltså 1300 var lite drygt. Blev sååå glad! Dessa pengar är så otroligt välbehövliga och jag kan inte sluta tänka på allt jag kan unna mig! Haha. Vi började med att köpa en extern hårddisk så att vi kan bränna spel till vårt Wii. K:s snälla syster fixade både hårddisk och 60 spel till oss! Tack snälla!

Jag har bestämt mig för att unna mig klippning och hårfärgning för resten av pengarna. Håret är slitet efter tre veckor i solen så det är verkligen välbehövligt! Härligt att få det gratis! ;)

Söndagen bestämde vi oss för att ta lite sovmorgon och köra eftermiddagsplugg istället. Förmiddagen ägnades åt städning och fortsatt röjning. Två nya lådor är helt tomma och det sprangs upp och ner till förrådet. Snart är röjningen klar, så himla skönt! Utrymme och förvaring är det senaste:) Vi kikade lite vasalopp mellan varven och åkte sedan upp till Ulvestorp och tog en långpromenad i solen med två av hundarna. Så skönt det var! Solen värmde och det var härligt att se hundarnas glädje över att rasa fram i skogen. Lovely! Vi åt lite smarrig söndagsmiddag innan A ringde och plugget väntade igen.

Idag ska vi färdigställa PM 3, vilket är lättare sagt än gjort! Alla har gjort olika och vi vet knappt vad som är rätt och fel längre. Av de tre arbetena vi har tagit del av så är det inte en enda som har använt sig av samma formler för att räkna fram räntorna. Säger en del om hur kass läraren är och hur luddig beskrivning vi har fått! Jag dubbelkollade mot ett formelblad vi har fått av nämnda lärare till en tidigare tenta och där skriver han en formel för att räkna fram den specifika realräntan. Vi har kollat på föreläsningsanteckningar från samma lärare där han berättade hur vi ska räkna. Då använder han en annan formel till samma uträkning! Usch för lärare som inte vet vad de gör! Hur ska vi veta vad som är rätt när han uppenbarligen inte vet det? Tilläggas bör att denna lärare kuggar i princip 80-90% av eleverna i varje kurs han håller och verkar njuta av det. Skandal tycker jag. Fram med ett system på HH där en lärare som bevisligen inte kan lära ut (för det är fan ingen slump att 80 % av eleverna under hela hans tid på skolan, vilket är LÄNGE, alltid kuggar) åker ut!

Så, nu fick jag ur mig aggressionerna mot honom, kan vara bra innan det är dags för pluggstart idag!

På torsdag är läsperioden över. Som jag längtar!

Inga kommentarer: