måndag 28 mars 2011

Firande

Helgen har kommit och gått, och vilken helg det var sen! Firat födelsedag så det stod härliga till:) I fredags gräddades det våfflor och ställdes till med våffelkalas, våffeldagen till ära. Fick ett välbehövligt tillskott till mäklargarderoben av S familj. Tack snälla!

Lördag var en enda lång förberedelse inför kvällens kalas. Hann dock med att besöka affärerna för lite shopping:) Köpte en så fin kavaj! Är supernöjd med den och bär den i skrivande stund:) Hann även med en mysig promenad i vårsolen med M och J. Vi gick i skogen och jag plockade med mig lite videkvistar hem som sprider vår i vårt lilla hem! Under kvällen fylldes lägenheten av bananasläkten, 18 personer lyckades vi klämma in i vår tvåa utan större problem:) Fick så mycket fina presenter, och framförallt en hel drös med blommor! De känner mig, älskar ju blommor i allmänhet och tulpaner i synnerhet. Rosor och tulpaner (i olika former) pryder nu vartenda bord hos oss:) Tusen tack för både blommor och presenter!











Söndagen spenderade vi i Jönköping för lite shopping och umgänge. Jag gjorde något som verkligen inte hör till vanligheterna.. Jag köpte ett par jeans! Ni som känner mig vet att jag AVSKYR mig själv i jeans! På andra tycker jag det är hur snyggt som helst, men jag själv är så fruktansvärt obekväm i det! Hur som haver så kände jag att det var dags att komma över den nojan nu, behöver snygga välsittande byxor på jobbet (i annan kulör än svart). Sagt och gjort så provade jag nog 20 par jeans. Ett enda par av dessa gillade jag! Å andra sidan var det lätt de skönaste jeansen jag någonsin provat. Och givetvis de dyraste. Men äh, köper man jeans var tionde år så får man köpa dyra resonerade jag mig fram till. Dessutom var det studentrabatt på sisters. Så nu sitter jag, hör och häpna. här i ett par jeans! Med den nya kavajen till är jag alltså nydressad från topp till tå:)

Vi hann även besöka IKEA och handla hem lite möbler och bra-att-ha-saker (ja, nu har jag shoppingförbud resten av månaden).

Vi avslutade stadsbesöket med att träffa J och L för lite umgänge och thaimat. Det var en fin avslutning på en toppenhelg det!

Veckan är fullspäckad, det är en superrolig vecka för vi har visningar varenda dag denna veckan! Nu väntar kontraktsskrivning om tio minuter, på engelska dessutom då säljaren är amerikan. Spännande!

Bananalove

Inga kommentarer: