måndag 8 augusti 2011

Klipphängaren

Eftersom jag är s ä m s t på att blogga just nu så har ju hela min cliffhanger jag gick ut med förra veckan fallit. Haha. Men men, bättre sent än aldrig:)

Den 1 augusti startade jag den massiva kommaiform-satsningen! Målet är att tappa 12 kg under hösten och siktet är inställt på ett halvt kilo i veckan. En långsam men därigenom också hållbar minskning.

Hur det har gått? Jodå, efter första veckan har jag tappat 1,5 kg och har nu 3 cm mindre midja! Supernöjd är jag eftersom jag viktmässigt ligger två veckor före nu. Detta trots att jag var ledig och hade beachdag, lunchade buffé på lilla krogen och lyxade med jensens i lördags tätt följt av inflyttningsfest med massa smarrigt och en hel del alkohol (tack E och A för en toppenkväll förresten!). Så jag är jäkligt nöjd med veckans resúltat. Tränar 2 pass om dagen och är piggare än någonsin! Så glad att jag äntligen kickstartat igång igen!

När vi ändå pratar mål. Mitt mål ska vara nått i december. Jag satsar nämligen stenhårt på beach december 2011...

FÖR DÅ ÅKER VI TILL ASIEN!!!

Ska bli SÅ underbart och jag längtar så jag blir galen snart! Jag ska äntligen få visa min bättre hälft det stället på jorden jag älskar mest av allt. Därför sved det inte så att inte ha semester iår. För nu är typ alla tillbaka på jobbet igen och det svämmar över av bittra semesterfirare som räknar ner till nästa års semester. Det är då det känns såå värt det och så otroligt gött att ha något att se fram emot som gör hösten så mycket lättare. Bästa bästa känslan!

Koh Samui är vi båda sugna på men osäkert hur vädret är där i januari. Någon av er läsare som varit där eller som vet? Tar tacksamt emot alla tips:)



Snart ses vi igen, underbara Thailand!



1 kommentar:

bellis sa...

va duktigt ansko! vad tränar du för nåt? :) kanske blir jag också mer inspirerad att träna mer då!
(o jag svarade aldrig på din kommentar om eurostop. det är VERKLIGEN nostalgi att gå in där... det var ju givet förr i tiden!)