lördag 13 april 2013

Den smala lyckan

Idag nådde jag ett viktigt delmål, -6 kg! Ensiffrigt kvar till målvikt! Så himla härligt! tre av dessa sex har jag tappat sedan jag gick med i viktväktarna online, dvs ett kilo i veckan i snitt de senaste tre veckorna! Tjohoo! Då har det ändå varit fyra födelsedagsfiranden och påskhelgen under dessa veckor. Så idag är jag fan nöjd över min insats! :)

och måste återigen säga att viktväktarna är det bästa jag någonsin provat på. Punkt. Sunda, långsiktiga vanor utan förbud. Grundtanken är ät mindre, gör hälsosamma val så håller du dig mätt ändå, tränar du mycket så kan du också unna dig desto mer. Alltså, inget revolutionerande direkt! Men en bra pepp, goda recept och ett verktyg i form av appen som ger stenkoll.

Firade mitt delmål med ett extralångt spinningpass imorse. Härligt! Därför kan jag också med gott samvete äta god mat och biogodis ikväll ihop med mina girls:) skräckis väntar (jag som aldrig kollar på det annars för att jag är för rädd!) nu ska jag dessutom sova själv i stort hus inatt! Oh My! Men det löser sig nog:)

Måste ändå medge att jag är kass på att vara gräsänkling! Saknar S tokmycket! Tur att han kommer hem imorgon så att ordningen är återställd:)

Inga kommentarer: