tisdag 14 maj 2013

Gröna fingrar

I år är mitt odlingssug större än någonsin och jag har jobbat hårt i trädgården i vår! Vi började ju med att sätta vår ärvda häck och vi vattnar och kikar till våra små plantor varenda dag! :) hittills ser det bra ut, vi väntar fortfarande på livstecken från 6-8 plantor men övriga 50 spirar fint! Så roligt!

Idag har jag iordningställt pallkragen med potatis och plocksallad, och sedan tidigare har vi dessutom jordgubbar, rabarber och svarta och röda vinbär.

På balkongen finns gräslök, basilika, persilja, dill och timjan. Imorgon planterar jag en tomat och sockerärtor. Ska bli så spännande att se om det frodas! Och vilken härlig känsla att kunna skörda allt ovanstående från sin egna trädgård!

Det är saker som detta som gör att jag älskar huslivet! 

2 kommentarer:

lollo sa...

Det är pecis detta som gör mig avundsjuk på att jag inte bor i hus!! Låter ju helt underbart! Närproducerat om något:)

Ida sa...

Åh Hejja häcken!!!
Kul med odlingar, nyttigt och bra! Ingen skit som tillsats!
Kram