söndag 5 maj 2013

Summerar

Har återigen haft en helt fantastisk helg! Känns som att det är det enda jag skriver just nu, men det är så härligt att det liksom är precis så det är! När man jobbar mycket och intensivt som jag gör just nu så känns det som att det är fredag och måndag hela tiden! Vardagarna bara rusar förbi! Trivs så himla bra med min nya tjänst och med mina härliga kollegor!

Intensiteten och tempot gör då såklart att jag lever för helgerna och ser till att maxa ut dem totalt med härligheter! Förra helgen bjöd på storshopping i Gällstad och Borås, jag köpte mig en helt ny vårgarderob! Jacka, två par skor, jeans, massa toppar, solglasögon, nytt smink och annat smått och gott! Kläderna jag har har börjat bli alldeles för stora och hänger så jag var faktiskt tvungen! ;) känns så otroligt skönt att komma ut i våren som en helt ny, fräsch och lättare människa med massa nys fina kläder! Vidare ägnade vi den helgen åt festligheter och vin, med både egen trubadur och en helt egen proffsig trollkarl! Så himla roligt!

I fredags spelade S match och jag ägnade kvällen åt träning, bad och hemma-SPA. Egentid när den är som bäst! I lördags gjorde jag sedan slag i saken och knöt på mig inlines för att testa utmaningen att åka från Gislaved till Hestra. Det var fan helt grymt! Kanonbra asfalt, långa raksträckor och en fantastisk natur! Dessutom i strålande solsken! Åkte på en bra tid; 35 minuter, och i sista nerförbacken var jag så jäkla glad och peppad av att det gått så bra så jag åkte med händerna i luften! Haha.

Efter drickapaus på Tempo kom S och hämtade upp mig och sen åkte vi på vätskekontroll hos R och I (läs; suupergod banankladdkaka och pepsi Max). Sötaste lilla E bjöd på kaffe i sin fina lekstuga och hon hade dessutom en docka som heter Samme. Haha så himla gulligt! Vi fick dessutom en häck! Jag som sedan vi flyttat in bara längtat efter häck men aldrig har prioriterat den kostnaden blev så himla glad över att vi hade sån tur att de precis skulle slänga en hel lång häck på tippen! Tusen tusen tack!

Vi våldgästade Karlsson på väg hem och inspekterade hans nya fina golv! Jag tänkte stilla att jag är glad att vi inte renoverar just nu, men S hade nog gärna dragit på jobbarbyxor och hjälpt till för han har en konstig dragning till golvläggning;) hursom, kanonfint blev det!

Kvällen sedan spenderade vi i Hestra på mysig grillkväll med R&I och E&R. Och givetvis lilla E och lille V:) att det kan vara så gott med grillat som det är nu i början!

Igår åkte jag och M på shoppingtur och köpte gödsel och jord inför häckplanteringen. Jag köpte även en ny, fin matta till balkongen (tack I för tipset!) nya stolsdynor och ljuslyktor. Nu sakta men säkert börjar vi få en mysig balkong! Mycket piff saknas, som blommor, krukor och småpiff, men vi är en bit på väg iallafall! I och med att vi ska gräva runt huset så har vi bestämt att göra balkongen till vår sommarpärla!

Sen har jag grävt och grävt och grävt och grävt! När S kom hem så började vi sätta plantor och sedan var det skytteltrafik till Hestra för att få hem alla plantor. Vid niotiden på kvällen var vi helt klara och fy tusan så bra det blev! Jag är sjukt nöjd! Nu är det mycket mer en t r ä d g å r d, inte en gräsplätt!

Nedan följer senaste bilderna från telen, huller om buller,



Nypimpad balkong!




Sötaste lille V, två månader gammal!




Denna going bjöd på fika i lekstugan







Nöjd, trött tjej efter inlinestur




Storshopping!




Grymmaste trollkarlen!




Och spexigaste trubaduren


Som sagt, livet är finfint just nu och jag känner mig genuint lycklig och bara njuter! Hoppas ni gör detsamma!

Kram


1 kommentar:

Ida sa...

Tack för en kanonlördag!! Ska bli spännande att se häcken n! Vad mycket fint du shoppat! Det har du förtjänat när du kämpat på så med träning och allt!! Den tröjan med stjärnor ser riktigt vårig ut, gilla!!!!
Kram på er