tisdag 20 december 2011

Glöggad

Idag har vi haft glöggmingel med banken under praktiskt taget hela förmiddagen. Bankpersonalen vallfärdade in till oss i omgångar och det dracks glögg och smaskades på lussekatter och pepparkakor. Utanför fönstret vräker snön ner dessutom så det är inte utan att man kommit i lite julstämning idag!

Husstökande pågår för fullt och det känns som att det inte finns någon ände på det och man vet inte riktigt vart man ska börja! Men tålamod är viktigt och sedan är det bara att försöka att ta en sak i taget så ska det nog ordna sig!

Ikväll kommer vår gran och bocken som jag gjorde för några veckor sedan, det är ju julstämning om något!

Jag är så glad i vårt hus och jag har hittat en hel del detaljer som jag är extra förtjust i:

  • Det enorma vardagsrummet, min bror kallar det för salen. Så lyxigt med så mycket yta! (Men sjukt svårt med gardiner i alla fönster!)
  • Köket. Jag ÄLSKAR köket! Det är SÅ fint och så himla mycket praktiska detaljer!
  • En av detaljerna är våran spishäll med touchfunktion. Känns spejsat och lyxigt:)
  • En annan är ugnen i arbetshöjd. I like!
  • En tredje är insatsen i en av lådorna för kryddor. Så himla smart!
  • Bastun. Jag är finsk. Jag har bastat i hela mitt liv. Need I say more?
  • Badkaret. Så otroligt skönt att kunna sjunka ner i ett varmt bad efter en lång arbetsdag eller stressig vecka! Att vi dessutom har två badrum gör att vi har både badkar OCH dusch. Båda kaklade och i bra skick.
  • Kontoret. Att ha ett kontor. Att slippa ha räkningar och viktiga papper framme (eller i strumplådan).
  • Braskaminen. Feel-goodkänsla deluxe! Både värme och mys som sprids i hela tvrummet
  • För ja, vi har även ett stort tvrum nere. Ilandsproblemet blir att vi bara har en TV i nuläget och inte vet vart vi ska ställa den. Haha.
Bilder på hela härligheten kommer när vi kommit lite mer iordning och hallen är färdigmålad.

Jag är iallafall kär jag!

Inga kommentarer: