måndag 5 december 2011

Måndag

Nu var det måndag igen!

Jag älskar julen och tycker givetvis att vi ska ha en vit jul och är glad för snön så sett. Men det är lite dubbelt eftersom jag är pendlare... För fy satan vad jag hatar att köra 1,5 timme om dagen i blixthalka och snömodd och mörker. Usch! Det var snorhalt på väg till jobbet idag och jag fasar redan för hemfärden ikväll...

Helgen var sjukt fullspäckad! Hade svårt att varva ner igårkväll efter att ha stressat ända in i kaklet med däckbyte, födelsedagsfrukost, födelsedagskalas, tvättning, städning och sängklädsbyte. Jag råkar vara en av dem som inte gillar att ha för mycket på schemat på söndagar, och särskilt inte söndagkvällar! Gillar inte alls när man är helt i ofas in i nya veckan helt enkelt och inte alls har hunnit varva ner. Men men, så är det ibland och nu är ju alla måsten gjorda och den nya veckan har startat. So far so good!

Idag måste vi kika på försäkring till Idun. Hon är ju raskatt och har varit avelshona så hon har varit avelsförsäkrad också, förutom den vanliga försäkringen. Agria ligger på och vill att vi förlänger avtalet, men jag råkar ju veta att Agria är en av de dyrare försäkringarna. Å andra sidan skiljer det typ 200 kr per år, så latnissen i oss tycker ju att det vore bekvämt att bara förlänga och betala och se glada ut och slippa krångel. Men vi ska försöka göra ett ryck ikväll och jämföra iallafall.

Imorgon sätts värmepumpen in i vårt hus! Nu är det fasligt nära! Nästa helg är sista helgen i lägenheten, det har gått såå fort! Längtar som en tok, men det är mycket som ska hinnas med innan dess så det gäller att planera tiden väl.

Det var nog allt för mig för nu. Bloggutmaningen går sådär hittills, hinner ju knappt med mina vanliga korta uppdateringar. Ha överseende please, jag har köpt hus och katt;)

Hej så länge!

Inga kommentarer: