lördag 2 juli 2011

Bröllop i vilket syfte?

Har städat hemmet lite och haft tvn på under tiden. Det direktsänds från bröllopet i Monaco och jag har slängt ett getöga på sändningen då och då. Det enda som slår mig är brudens ansiktsuttryck och blick! Det ser ju inte ut att vara hennes största dag direkt. Vemodig blick och gravallvarlig min. Hoppas för deras skull att de gifter sig av kärlek. Jag anar ugglor jag...

Det kan jag lova att på min bröllopsdag kommer jag inte att se ut så. Om jag ens gifter mig. Är lite anti till ett spektakel för att fira kärlek. Kärlek visar man på andra sätt kan jag tycka. Men en annan mer romantisk sida i mig är ändå för bröllop. Så jaja den som lever får se! Men blir det bröllop och jag har sagt Ja, så är det enbart av kärleks skull det lovar jag! Och då ska det inte finnas något vemod eller någon sorg i blicken!

Som en rak motsats tittade jag på den omtalade videon av Chris Medina. Oh my. Det är kärlek och starka känslor det! Snörvlade mig igenom videon och insåg att äkta kärlek övervinner allt. Oavsett om man är gift eller ej. Här får ni se en glimt kärlek:




Nu blir det strax grillning igen! Får aldrig nog av grillat sommartid alltså! Tätt följt av tjejkväll. Någon gång inatt ska jag hämta hem S som är på galej. Min fina fina som jag älskar så!

Inga kommentarer: