måndag 25 juli 2011

It´s a sad sad world.

Det känns så galet fel att uppdatera här om hur min helg varit och hur roligt vi har haft. Det smakar illa och det känns respektlöst när tragedin i Norge står över oss. Jag finner inga ord för hur fruktansvärt hemskt jag tycker att det är. Lider med alla anhöriga och skakas av vilka kallblodiga dårar det finns. Våldet kryper nära inpå och det skrämmer fan skiten ur mig rent ut sagt. Vart sker det nästa gång? Vilka sitter hemma och inspireras av detta? Och vart i helvete är världen på väg!?

Galningar har alltid funnits, men jag hävdar å det bestämdaste att Internets framfart gör sådant här möjligt. De samlas, inspireras, nätverkar och sprider sitt hat. Det finns dessutom beskrivningar om hur man tillverkar bomber bara ett klick bort. I lugn och ro kan vem som helst planera ett dåd som detta, utan att vi har någon som helst aning.

Mediabevakningen är enorm just nu, det sprids länkar på internet där vi kan ta del av hans manifest, varenda nyhetsprogram på både TV och radio handlar om psykopaten och filmklipp ligger på youtube osv osv. Alltså uppnår han precis exakt det han vill: hans ord och bilder sprids över världen som en löpeld. Är det verkligen så bra?

Skrämmande tankar och en skrämmande verklighet.

1 kommentar:

bellis sa...

tänkte också den tanken, bilder på han skriker på omslagen på tidningarna o överallt hörs han o syns han. precis vad han vill.. men tyvärr oundvikligt också. fyfan