söndag 11 mars 2012

Fortsatt full fräs

Söndag är vilodag, men inte på Backvägen 7! Med en lätt rödvinsbaksmälla från gårdagskvällens trevliga middag och mello, så väcktes jag av att S skulle upp för att jobba i skogen idag. På tok för tidigt och på tok för seg i kolan masade jag mig också upp. Och tur var väl det, för det visade ju sig vara en strålande fin söndag!

Tipspromenad avverkades och efter det var jag som en ny människa! Lapade lite sol under eftermiddagen och passade på att hämta lite färg. Fick även med mig påskliljor hem som står och sprider vårfeelings på verandan. Har dessutom en maffig tulpanbukett nu efter att ha köpt en bukett i fredags och dessutom fick en av gårdagens gäster! Älskar't! Forsythia står i hallen och blommar med fina gula blommor, och en fin vårplantering jag fått av svärmor pryder köksbordet, så nu är det verkligen massa vår hemma hos oss!

När S kom hem hade jag börjat förvandlingen från ett fuckingfurukök till ett vitt sådant! Fick hjälp av S när han väl kommit hem och nu är hela köket grundat. Det ser ut att bli toppen och en grym skillnad!

Imorgon ska jag måla fönsterbrädorna och golvlisterna när jag kommer hem från jobbet. Sedan går vi på strykning nummer två.

Men innan dess ska jag ta ett viktigt beslut. Och jag tror att jag bestämt mig! Nu gäller det bara att släppa sargen!

I veckan som kommer hoppas jag verkligen på ett besked. Börjar bli plågsamt länge nu och de två veckorna har gått imorgon.

Hoppas hoppas det går min väg bara!

2 kommentarer:

sandy sa...

bilder på hemmet Anna!

Emmeslemm sa...

Jag håller tummarna för beskedet, det vet du!!

Låter helt underbart med vår och förändring, så härligt med massa tulpisar och påskliljor!

Ta hand om er!
Kramar!