torsdag 1 mars 2012

Mars

Idag är det första mars! Hur fort har inte denna vintern ändå gått? Jag älskar mars! Mars för mig är vår, födelsedagar och slut på vintern!

På något vis kändes det som att det är dags att vända blad när jag kikade på telefonen imorse och såg att det är ny månad. Dags att fokusera framåt igen och tänka positivt! Det är ju sådan jag brukar vara och jag gillar inte att vara den ledsna, deppiga och negativa typen. Givetvis är det tillåtet att ha dalar, men från och med idag så MÅSTE jag tänka positivt, det har jag bestämt mig för. Senaste dagarna har jag googlat massa skräckexempel, tappat andan i panik och tänkt att jag aldrig kommer klara det. Att det kommer vara negativa besked och att OM det är positiva besked så kanske det kommer fler och fler och fler hela tiden. Och fått ännu mer panik. Allt blir som en ond cirkel. Jag vill skriva om det, för jag vill så gärna kunna gå tillbaka och titta på hur jag tänkte, kände och mådde. Men en annan del av mig vill inte sätta ner sörjan på pränt, vill ha bloggen fin och glädjespridande.

Men nu får det vara nog. Från och med idag har jag googleförbud (googla f. ö aldrig förändring på äggstock). Nu gäller det att tänka positivt, plocka fram livsglädjen igen och sluta tycka synd om mig själv. För som alltid vet ni, så finns det ju dem som har det så mycket värre. Och det finns ju ingen mening att måla fan på väggen innan fanskapet säkert är där.

Så tack mars att du fick mig att återfå lite hopp om livet igen!

Idag är sista sjukskrivningsdagen, men jag har fortfarande ont så jag jobbar hemifrån imorgon också. Idag är jag bjuden på lunch hos mina fina morföräldrar. Det är fint det!

I eftermiddag tänkte jag prova på något som jag varit sugen på länge, men som inte blivit av. Jag tänkte också att jag kanske visar lite sneakpeaks på det lite vårnya som vi köpt till huset. Håll utkik!

Och du, glöm inte att hålla tummarna ändå.

1 kommentar:

Tina sa...

Bra tänkt Anna :) Har med lärt mig att tänka så. Lika bara att bara vara glad och positiv och ta tag i problem först när dom kommer. Krya på dig <3 kramis