onsdag 14 mars 2012

Lyckligt och olyckligt

Olyckligtvis väntar jag fortfarande på besked om det var cancer som hittades eller ej. Och lär så få göra ett bra tag till. Ringde in idag eftersom tre veckor gått snart. Jag skulle ju få besked inom två veckor. Helt plötsligt tar det 4 veckor för patologsvar. DET är dåligt det! Ett jävla sätt rent ut sagt! Säg inte två veckor då! Som jag väntat de senaste dagarna:( Helt i onödan dessutom. Olyckligt Värnamo sjukhus!

Lyckligtvis har jag haft två fina dagar nu. Gårdagen förgylldes av blomsterbud från bästa Sofia och Johanna! Det gjorde hela min dag! En trist, lång tisdag blev bästa tisdagen! Som Samme sa : Vad roligt att du blir så himla glad av blommor! TACK fina ni!

Jag var dessutom hos tandis idag, för första gången på två år! Vilken sten som lyftes från axlarna!! Jag har haft kroniskt dåligt samvete och äckelkänslor över att inte ta hand om tänderna. Det var skönt bara att få det överstökat, ni kan därför tro att jag blev glad när hon sa att det ser bra ut! Inga hål! Det ser bra ut från en tandläkare är ren lycka för en provisionsmäklare! Phew! Nu ska jag banne mig ta hand om gaddarna!

Kvällen har spenderats i bastun. Tog ett låångt härligt bastubad som mjukade upp spända kroppsdelar och ett spänt sinne. Så underbart att ligga i en varm, ångande bastu och inse hur otroligt lyxigt jag har det som har ett stort hus med tillgång till både bastu och badkar. Vem behöver åka på SPA då? :)

Nu är jag härligt efterbastu-mosig och sitter uppkrupen i soffan i min onepiece. Det blev en bra onsdag trots allt!

1 kommentar:

Ida sa...

Tänker på er!
Vore skoj om ni ville komma hit framöver! Spännande med köket!
Kram Ida