fredag 20 april 2012

Helg

Idag jobbar jag hemifrån, så himla gött! Anledningen är att vår lilla fröken Idun kastreras idag. Klockan åtta imorse åkte vi till veterinären (jag kände mig som världens elakaste matte när jag lurade in henne i buren). Väl där upptäckte veterinären att hon slagit av en hörntand och att det nu var inflammerat och ont. Stackars liten!

Nu ligger hon nog som bäst på operationsbordet och jag ska hämta henne efter lunch. Innan dess ska jag ha jobbat undan det mesta tänkte jag. Deklarationerna avlöser varandra just nu så det är full rulle! Tänkte även hinna vika lite tvätt och ta ett pass på crosstrainern innan jag hämtar henne, så dags att sätta fart nu!
En gammal bild på Idskrutt

Men sedan är det helg! I helgen ska jag pyssla om lilla kattfröken lite extra. Ser även ut att bli en Göteborgstripp:) Tippen ska hinnas med, ÄNTLIGEN ska skräpet i garaget bort! Kattutställning i Gislaved står eventuellt på schemat, Iduns uppfödare ville gärna träffa oss och det kan vara kul att se hur det går för hennes syskon!

Tur att vi var effektiva och städade hela huset igår, och handlade, så skönt att slippa stressa med det på helgerna jämt! Framförallt skönt att slippa ta helg och fredagsmys i ett stökigt ostädat hus och med ett ekande tomt kylskåp!

Trevlig helg önskar jag er finisar!

Inga kommentarer: