fredag 13 april 2012

Påsk i Dalarna

Vi hade en helt fantastisk påskhelg i fina, underbara Dalarna! Turen vände och strax innan vi skulle åka så fick jag ett samtal från läkaren med besked om att tumören är konstaterat godartad. Vi har därför kunnat koppla av, njuta och fira hela påskhelgen. Helt underbart!

Påskhelgen inledde vi med att jag, S, B, K, E och R begav oss på den rafflande semifinalen i volleyboll. Helt galen stämning och så sjukt spännande! Efter två set började vi vår långa resa upp mot Dalarna. Jag tycker att det är så mysigt att åka bil tillsammans, med donkenpauser och färdgodis och massa tid för att prata! Vi anlände till slut till Insjön vid halv tre på natten och stupade i säng!

På torsdageftermiddagen begav vi oss till Dalecarlia SPA & resort, där S bokat in oss för en natt. Turen fortsatte att vara på vår sida och vi fick en svit bara sådär! Hur lyxigt som helst! Vi gick promenad i solen i Tällberg, vilade och begav oss sedan ner till SPA-avdelningen. Så underbart skönt med bubbelpool, simbassäng och bastubadande, allt med utsikt över fantastiskt vackra Siljan!

På kvällen svidade vi om och intog en trerätters middag. Förrätten bestod av Nässelsoppa med laxtartar och friterat tunnbröd, huvudrätten var lågtemperad lammfile med sötpotatiskaka och efterrätten var en påskäggsparfait med mangokräm och hallon. Smakade precis lika gott som det låter!

Vi tog en tidig kväll och myste på hotellrummet med film i vår fina svit! Sov som en prinsessa hela natten och vaknade utvilad lagom till hotellfrukosten. Jag Ä L S K A R hotellfrukost! Gud vad gott det var!

Påskafton spenderade vi hemma hos S bror, där de hade bjudit in till påskbuffé. 15 stycken blev vi som trängde ihop oss till långbord och åt ägg, prinskorvar, köttbullar och allt annat som hör påsken till!

På påskdagen besökte vi S brorsdotter och hennes pojkvän som bor i Häradsbygden. Makalös liten by som ser ut som en hembygdsgård, men där det faktiskt bor folk! Tyvärr hade jag inte kameran med mig! Vi besökte även Hjultorget och gick i Iitalas outlet. Vi hann även med en långpromenad i det vackra vårvädret. Jag hade kameran med, men hann inte ta en bild, hade full sjå med att hänga med när gasellerna drog iväg! :) Även påskdagens kväll ägnade vi åt att äta påskmat med köket fullt med folk :)

En helt fantastisk helg! Tack alla inblandade! Och tack alla ni som med glädjetjut tagit emot mitt besked. Har blivit både tagen och rörd över den enorma responsen! Tack tack fina ni!


S bror bor sjönära!

Utsikt från hotellrummet över solnedgången vid Siljan

S framför delar av vårt fina hotell





Sweet med svit!


Inga kommentarer: